Selecteer je batterijtype en kies een of meer bedrijfsparameters (gemiddelde snelheid, temperatuur, enz.) om de actieradius van de Megane E-Tech 100% electric te simuleren.
Selecteer je batterijtype (40 of 60kWh) en het oplaadniveau (bij de start en het gewenste maximum) en controleer de oplaadtijden volgens het type infrastructuur.
Door in Megane E-Tech 100% electric te rijden, bespaar je geld op jouw brandstofbudget! Pas deze simulatie van de oplaadkosten en potentiële brandstofbesparingen aan door de verschillende criteria aan te passen aan je persoonlijke situatie.
Afgelegde afstand per jaar : 10.000 km
Huidig verbruik: 6 l/100km
Type brandstof
Geselecteerde brandstofprijs: € 1,71 /l
soort opladen
kosten van herladen € 0,27
€ 1.026,00besparingen over een jaar
€ 0,00
€ 0,00
De actieradiuscijfers die door deze simulator worden weergegeven, zijn gebaseerd op gemiddelde versies en gebruik van de auto en kunnen variëren afhankelijk van het uitrustingsniveau.
De simulator houdt rekening met de gemiddelde snelheid (in plaats van constante snelheid), dit betekent dat de voertuigsnelheid verschillende vertragings- en acceleratiesequenties omvat die verband houden met het bijbehorende snelheidsbereik: de gemiddelde snelheid op de snelweg is ingesteld op 110 / 120 km/u en van 20 tot 30 km/u (ipv 50) in stedelijke omgeving.
De compatibiliteit met sommige laadinfrastructuren (zoals DC-snelladers die een versnelde laadtijd mogelijk maken) is afhankelijk van het uitrustingsniveau van jouw auto. Ga naar de autoconfigurator om de opladerfuncties te selecteren die bij uw gebruik passen. Deze oplaadtijden zijn gemeten onder optimale temperatuuromstandigheden (>20°c)
*WLTP: "Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure".
Dit nieuwe protocol, dat wereldwijd van aard is, moet de emissies en het verbruik van thermische voertuigen bepalen, maar ook het bereik van elektrische voertuigen, terwijl het dichter bij de dagelijkse gebruiksomstandigheden ligt. Autonomiegegevens worden uitgedrukt in gemengde cyclus (alle wegtypen) en stadscyclus (voornamelijk bij lage snelheid). Ga voor meer informatie naar https://nl.renault.be/wltp.html
De batterijcapaciteit van Megane E-tech 100% electric en de autonomie die in de berekeningen wordt gebruikt, worden automatisch hersteld uit de autonomiesimulator.
Klik op het 1e tabblad om opnieuw toegang te krijgen tot deze parameters. Elektriciteits- en brandstofkosten of op basis van de gemiddelde aanbiedingen van onze partners en interne afdelingen.
De prijs van het elektrisch opladen wordt berekend op basis van de batterijcapaciteit, de verhouding tussen de berekende autonomie en de jaarkilometrage en de prijs van elektriciteit.
De berekening houdt rekening met ongeveer 10% energieverlies tussen het voertuig en de laadinfrastructuur.
De prijs van een volle tank benzine voor dezelfde actieradius is gebaseerd op het jaarkilometrage, het standaard of gepersonaliseerde gemengde verbruik, evenals de gemiddelde prijs waargenomen of gepersonaliseerd.
Deze prijzen per energie- en laadinfrastructuur zijn indicatief en kunnen vrij worden gewijzigd volgens de openbare prijzen die bij u in de buurt of op jouw elektriciteitsleveringscontract worden waargenomen.
goed om weten wanneer je je autonomie en je oplaadtijd simuleert
Factoren die van invloed kunnen zijn op autonomie
De actieradius van de 100% elektrische Megane E-Tech 100% electric varieert afhankelijk van verschillende parameters. Weersomstandigheden, rijstijl, het aantal passagiers aan boord, of de keuze van de uitvoering en de gekozen opties kunnen een invloed hebben op het gewicht van het voertuig. Om de werkelijke actieradius te kennen, kun je een kijkje nemen in de bovenstaande simulator, die rekening houdt met de rijomstandigheden.
Evolutie van oplaadvermogen
De opgegeven oplaadtijden zijn gebaseerd op optimale omstandigheden voor het voertuig en het oplaadpunt. De tijden kunnen variëren afhankelijk van de versie en de geselecteerde opties (bijv. of de elektrische reisplanner al dan niet aanwezig is, met conditionering van de accutemperatuur tijdens het rijden). De actieradius die met de oplaadtijden wordt gecommuniceerd, is gebaseerd op het WLTP-protocol.