E-Tech EV60 Super Charge
"Snel laden met gelijkstroom. Gebruikt op openbare snelladers, zoals op de autosnelweg, met vermogens vanaf 50 kW.
In optimale omstandigheden (buitentemperatuur van min. 25 °C) maakt de versie Equilibre Super Charge tot 300 extra WLTP-kilometers in ~ 36 min (of ongeveer 200 km op de autosnelweg) mogelijk via een DC-snellaadbeurt en met een vermogenspiek van 130 kW.
Met zijn optionele prestatiepack autonomie is de 100% elektrische Megane E-Tech Equilibre Super Charge uitgerust met een systeem om de batterijtemperatuur te optimaliseren tijdens het laden aan de laadpaal. Dankzij deze optie en bij kouder weer nemen de toelaatbare laadvermogens toe en de gemiddelde laadtijden af.
Wil je volop genieten van de laadcapaciteiten van je 100% elektrische Megane E-Tech? Ga dan voor de versies Techno en Iconic. Deze zijn standaard uitgerust met batterijverwarming tijdens het rijden* en laden (*enkel als de DC-laadpaal werd ingegeven in de Google Maps routeplanner van je OpenR link)."
E-Tech EV60 Optimum Charge
"Snel laden met gelijkstroom. Gebruikt op openbare snelladers, zoals op de autosnelweg, met vermogens vanaf 50 kW.
In optimale omstandigheden (buitentemperatuur van min. 25 °C) maakt de versie Equilibre Optimum Charge tot 300 extra WLTP-kilometers in ~ 36 min (of ongeveer 200 km op autosnelweg) mogelijk via een DC-snellaadbeurt en met een vermogenspiek van 130 kW.
De 100% elektrische Megane E-Tech Equilibre Optimum Charge is standaard uitgerust met een systeem om de batterijtemperatuur te optimaliseren tijdens het laden aan de laadpaal.
Op die manier nemen de laadvermogens toe en de laadtijden af bij kouder weer. Wil je volop genieten van de laadcapaciteiten van je 100% elektrische Megane E-Tech? Ga dan voor de versie Techno et Iconic. Deze zijn standaard uitgerust met batterijverwarming tijdens het rijden* en laden (*enkel als de DC-laadpaal werd ingegeven in de Google Maps routeplanner van je OpenR link)."
Evolutie van de laadvermogenscurve:
Over het algemeen is het opladen van de batterij met gelijkstroom bij elektrische voertuigen niet lineair: