Bespaar tot wel 40%* op brandstof met het E-Tech volledig hybride aandrijfsysteem. Rijd in de stad tot wel 80%** van de tijd in de elektrische modus. De accu wordt opnieuw opgeladen als je vertraagt of remt, dus heb je geen laadstation nodig.
Het gloednieuwe 48 V elektrisch systeem, aangesloten op de benzinemotor, levert meer koppel tijdens het opstarten en versnellen en zorgt voor een betere rijervaring, meer rijplezier en minder brandstofgebruik***.
Het 12 V elektrisch systeem is het eerste hybride element en ondersteunt de benzinemotor tijdens het optrekken en versnellen. Je rijbeleving wordt hierdoor nog flexibeler en dynamischer, en bovendien neemt je brandstofverbruik af.
*voor een E-Tech full hybrid motorisatie in vergelijking met een mild hybrid auto motorisatie, volgens WLTC City protocol / bron UTAC & IDIADA / september 2022.
**rijtijden, afhankelijk van de batterijlading en rijstijl / interne bron Renault / 2022.
***tot 20% brandstofbesparing met mild hybrid advanced 48 V.
Een complete reeks van volledig hybride aandrijfsystemen waaruit je kunt kiezen: De E-Tech full hybrid is met mild hybride geavanceerd en mild hybride een van de meest efficiënte auto's in zijn klasse
E-Tech full hybrid 200 | mild hybrid advanced 130 | mild hybrid 160 | |
---|---|---|---|
technologie | 1 accu + 2 elektromotoren + 1 verbrandingsmotor |
1 x 48 V-accu + 1 verbrandingsmotor |
1 x 12 V-accu + 1 verbrandingsmotor |
minder brandstofverbruik | tot 40%* | tot 20% | tot 8% |
brandstofverbruik | 4,6 - 5,2 l/100 km | 5,2 l/100 km | 6,1 - 6,8 l/100 km |
CO2-uitstoot | 102 - 110 g/km | 118 g/km | 138 - 154 g/km |
Crit'Air-classificering | 1 | 1 | 1 |
energieterugwinning door te vertragen en te remmen | ja | ja | ja |
versterking energieterugwinning | ja | nee | nee |
elektronische ondersteuning voor brandstofmotor | ja | ja | ja |
elektrisch rijden in de stad | tot 80%** van je ritten met energieterugwinning | nee | nee |
*voor een E-Tech full hybrid motorisatie in vergelijking met een mild hybrid auto motorisatie, volgens WLTC City protocol / bron UTAC & IDIADA / september 2022.
**rijtijd, afhankelijk van de batterijlading en rijstijl / bron Renault intern / 2022
Hybride op z'n best
*afhankelijk van de staat van de accu en de rijstijl / interne bron Renault / 2022
**voor een E-Tech full hybrid aandrijving vergeleken met een mild hybrid automatische aandrijving, volgens het WLTC City-protocol / Bron: UTAC & IDIADA / September 2022
technologieën
Het E-Tech full hybrid aandrijfsysteem van de Renault Austral bestaat uit een nieuwe 1,2 liter turbomotor met drie cilinders en een nieuwe elektrische motor, een lithium-ionaccu en een slimme versnellingsbak met meerdere standen.
belangrijkste functies
Je kunt krachtig starten en vervolgens automatisch rijden. Door te remmen laad je de accu op tijdens je rit. Dankzij de vier regeneratiemodi kun je zelfs nog meer energie terugwinnen.
je verbruik optimaliseren
technologie
Deze technologie heeft een uitzonderlijk vermogen van 130 pk en bestaat uit een systeem dat is gekoppeld aan een 48 V lithium-ionaccu die energie opwekt als je vaart mindert.
belangrijkste functies
De mild hybride motor is het zuinigst en genereert de minste CO2-uitstoot. Het elektrische systeem ondersteunt de motor wanneer deze veel energie verbruikt tijdens het opstarten of versnellen.
nieuwe generatie mild hybrid
technologieën
De 1,3 l turbomotor met directe injectie is uitgerust met een deeltjesfilter en een 12 Volt mild hybride systeem. Met een vermogen van 160 pk bestaat deze technologie uit een wisselstartsysteem dat is gekoppeld aan een lithium-ionaccu die energie opwekt als je vaart mindert.
belangrijkste functies
Vermindert de impact van verbruik bij starten of accelereren. Je kunt je brandstofverbruik en CO2-uitstoot verlagen terwijl je geniet van een sneller startende motor met nog meer rijcomfort.