Brandstofmotoren van Renault

Ontdek welke verbeteringen we bij onze diesel- en benzinemotoren doorvoerden om de uitstoot van schadelijke stoffen tijdens het rijden te beperken.

Diesel BLUE dCi

DIESEL BLUE dCi-MOTOREN

Een technologie die verandering omarmt 
Verminder de uitstoot van vervuilende stoffen dankzij onze nieuwe Diesel Blue dCi-motoren met SCR-systeem (Selectieve Katalytische Reductie). Bij deze technologie wordt er ammoniak (NH3) afkomstig van de AdBlue® in de katalysator geïnjecteerd. Hierdoor worden de stikstofoxiden omgezet in niet-vervuilende gassen. 


 

Het rijcomfort blijft behouden
Het SCR-systeem heeft geen impact op het vermogen van de Diesel Blue dCi-motor en biedt je optimaal rijplezier in alle omstandigheden. Rijd milieuvriendelijker en geniet van dezelfde prestaties als voorheen.



Eenvoudigere en schonere technologie 
 Behoud de controle in alle omstandigheden dankzij de sensoren in de AdBlue®-tank. Je wagen toont je wanneer je de tank moet bijvullen. De grote troef? Je kan AdBlue® in de meeste tankstations tanken.



Kies voor gemoedsrust
Rijd zonder zorgen dankzij de AdBlue®-tanks met een inhoud van 15 tot 20 liter. Met een volle AdBlue®-tank kan je genieten van alle voordelen die AdBlue® te bieden heeft, en dat gedurende zes tot acht tankbeurten (afhankelijk van de inhoud van je AdBlue®-tank)!

Renault-roetfiler

BENZINEMOTOREN MET ROETFILTER

De nieuwe benzinemotor van Renault...
Verminder de uitstoot van roetdeeltjes dankzij onze nieuwe TCe FAP benzinemotoren met directe injectie. Voortaan zijn ze uitgerust met een roetfilter (FAP) ter hoogte van de uitlaat. Deze filtert de schadelijke deeltjes in de uitlaatgassen. Dankzij de filtertechnologie worden de roetdeeltjes in een microporeuze honingraatstructuur vastgehouden. Daarna worden ze verbrand via een automatische en regelmatige regeneratie. Help je ook mee aan een gezondere wereld?


... gezonder, en met minder onderhoud!
De roetfilter heeft geen onderhoud nodig! Dankzij het regeneratieproces worden de verschillende deeltjes in het uitlaatgas door een chemische reactie continu omgezet in koolstofdioxide en andere onschadelijke gassen. Daardoor is er geen onderhoud nodig.
 

Voor hetzelfde gebruiksgemak ...
Geniet van dezelfde rijprestaties! De roetfilter werd op de ideale positie geplaatst, namelijk ter hoogte van de uitlaat. Zo worden de vervuilende deeltjes doeltreffend gefilterd zonder dat je inboet aan comfort.

... en identiek verbruik.
Ook je verbruik blijft altijd onder controle. De nieuwe filtertechnologie heeft geen enkele invloed op je brandstofverbruik of CO2-uitstoot. Je kan dus blijven rekenen op dezelfde prestaties als voorheen. 

Ontdek ook ...

Door verder te surfen op deze site aanvaardt u dat Renault en zijn partners cookies gebruiken om het functioneren en de efficiëntie van de site te analyseren, u publiciteit voor te stellen die overeenstemt met uw interesses en uw gebruik op sociale netwerken. | Cookies beheren|Meer weten