De combinatie van een brandstofmotor en twee elektromotoren
De hybride wagens van Renault hebben een benzinemotor van 1,6 l, twee elektromotoren (waaronder een alternator en een tractiemotor) en een batterij van 200 V.
De E-Tech hybrid-technologie steunt op de expertise op het vlak van elektrisch rijden van het merk. Voortaan zijn er meer mogelijkheden om elektrisch te rijden dankzij een innovatieve technologie met energierecuperatie.
Rijd elektrisch zonder je wagen aan te sluiten!
De E-Tech hybrid-wagens hebben een elektrische batterij die oplaadt met behulp van kinetische energie.
De batterij laadt namelijk op tijdens het vertragen en remmen. Ze gebruikt hiervoor de drijfkracht die dankzij de elektromotor wordt opgeslagen. In andere rijomstandigheden levert de brandstofmotor de nodige energie om de batterij te voeden.
De hybride wagens van Renault starten 100% elektrisch en rijden de eerste kilometers in de elektrische modus zodat de wagen krachtiger kan optrekken. Na enkele kilometers of op specifieke vraag van het voertuig schakelt de hybride wagen automatisch over op de brandstofmotor.
De hybride wagen combineert het gebruik van elektriciteit en brandstof, en kan 80% van de tijd elektrisch rijden in de stad. De E-Tech hybrid-technologie zorgt er echter voor dat er meer energie wordt gerecupereerd dan bij de meeste andere hybride wagens. Zo kan jij zo veel mogelijk volledig elektrisch rijden.
Onze hybride wagen werd ontworpen als een elektrisch voertuig dat door een brandstofmotor wordt ondersteund. Dit wil zeggen dat de wagen 100% elektrisch start en deze modus enkele kilometers aanhoudt. Wanneer de batterij niet meer voldoende opgeladen is, treedt de brandstofmotor bij voor een volledige hybride aandrijving waarbij beide motoren gelijktijdig werken.
ons E-Tech-hybrid-gamma
Al je vragen over de hybride wagen