dieselmotorRENAULT TRAFIC COMBI

diesel

Renault Trafic Combi - motorisations

blue dCi-motoren

De Blue dCi motoren van Renault Trafic Combi combineren prestaties en efficiëntie dankzij geavanceerde technologieën. Profiteer van lagere emissies terwijl je verzekerd bent van vermogen en rijplezier.

vergelijk de dieselmotoren

  Blue dCi 110 Blue  dCi 150 Blue dCi 150 EAG9 Blue dCi 170 EAG9
goedkeuring M1
motoren  
brandstof diesel
administratief vermogen (pk)        
maximaal vermogen CEE kW (pk) bij motortoerental (tpm) 81 (110) tot 3500 110 (150) tot 3500 110 (150) tot 3500 125 (170) tot 3500
maximumkoppel Nm CEE (m.kg) bij motortoerental (tpm) 300 tot 1500 350 tot 1500 350 tot 1500 380 tot 1500
type injectie common rail + turbo met variabele geometrie
cilinderinhoud (cm3) 1997
aantal cilinders/kleppen 4 in lijn/16
emissienorm Euro 6
starten & stoppen ja
service-interval tot 30.000 km/2 jaar(1)
prestaties  
maximumsnelheid (km/h)/ 0 - 100 km/h(s) 161 / 16,5 178 / 13,6 175 / 13,9 175 / 12,5
VERSNELLINGSBAK        
type versnellingsbak handgeschakelde versnellingsbak handgeschakelde versnellingsbak EAG9 automatische versnellingsbak EAG9 automatische versnellingsbak
Aantal versnellingen 6 6 9 9
draaicirkel tussen stoepranden / tussen muren (m) korte wielbasis: 12,4 / 12,8 - lange wielbasis: 13,8 / 14,3
remmen  
ABS met EBA en EBV / Adaptief ESP met ASR serie
voorkant: geventileerde schijf Ø (mm) x breedte (mm) 206 x 28
achterkant: massieve schijf Ø (mm) x breedte (mm) 280 x 12
brandstofverbruik en emissies(2)  
certificeringsprotocol WLTP(3)
eco-modus ja
Tankinhoud (L) 80
AdBlue® tankinhoud(4) (L) 24,7
CO2-uitstoot (g/km) (gecombineerd) min/max 178,9 / 200 178,9 / 203,6 174 / 203 174 / 203
brandstofverbruik gecombineerde cyclus (l/100 km) min/max 6,8 / 7,6 6,8 / 7,8 6,6 / 7,7 6,6 / 7,7

(1) Een motor verbruikt olie om bewegende delen te smeren en te koelen. Het is normaal om tussen twee olieverversingen één of meerdere keren olie bij te vullen.

(2) Brandstofverbruik wordt, net alsCO2-uitstoot, gecertificeerd volgens een standaard voorgeschreven methode. Deze methode is hetzelfde voor alle fabrikanten, waardoor het mogelijk is om verschillende voertuigen met elkaar te vergelijken.

(3) WLTP (wereldwijd geharmoniseerde testprocedures voor lichte voertuigen): dit nieuwe protocol maakt het mogelijk om resultaten te verkrijgen die veel dichter bij de dagelijkse ritten liggen dan het NEDC-protocol.

(4) Het brandstof- en AdBlue®-verbruik in de praktijk hangt af van de bedrijfsomstandigheden, de uitrusting, de rijstijl en de belasting van het voertuig.