hybride op z'n best
De E-Tech full hybrid-aandrijving met 200 pk behoort tot de efficiëntste aandrijvingen in zijn klasse. Een actieradius van tot wel 1100 km*; tot 80%** elektrisch rijden in de stad**; tot 40% brandstofbesparing***; opladen is niet nodig: de batterij laadt zichzelf op tijdens het vertragen en remmen.
*actieradius van tot wel 1100 km met een volle tank, volgens WLTP-gegevens
**afhankelijk van het laadniveau van de batterij en de rijstijl / interne bron Renault / 2022.
**voor een E-Tech full hybrid-aandrijving vergeleken met een mild hybrid automatische aandrijving, volgens het WLTP City-protocol / Bron: UTAC en IDIADA / september 2022.
200 pk
1100 km
actieradiusactieradius van tot wel 1100 km met een volle tank, volgens WLTP-gegevens
4,6 liter/100 km
**voor een E-Tech full hybrid-aandrijving vergeleken met een mild hybrid automatische aandrijving, volgens het WLTP City-protocol / Bron: UTAC en IDIADA / september 2022.
E-Tech full hybrid-technologie
Door een elektrische motor van de laatste generatie te combineren met een efficiënte interne verbrandingsmotor, biedt de RenaultEspaceE-Tech full hybrid tot 80%* elektrisch rijden in de stad*, zonder op te hoeven laden. Deze technologie is uniek op de markt en is ontworpen en ontwikkeld door de engineeringsteams van Renault en het BWT Alpine F1-team.
*afhankelijk van de conditie van de batterij en de rijstijl / interne bron: Renault / 2022
niet-oplaadbare hybride technologie
Stil, responsief en comfortabel: de Renault Espace E-Tech full hybrid koppelt de geruisloosheid van een elektrische motor aan de actieradius van een verbrandingsmotor.
Je hoeft de auto niet in te steken om deze op te laden. De batterij wordt automatisch opgeladen als je snelheid mindert en remt. Alles gebeurt automatisch om de prestaties te optimaliseren. In de stad rijd je tot wel 80%* van de tijd elektrisch om het brandstofverbruik te beperken.
*afhankelijk van de conditie van de batterij en de rijstijl / interne bron: Renault / 2022
lager brandstofverbruik
De E-Tech full hybrid-technologie omvat twee ingebouwde elektromotoren zodat de verbrandingsmotor minder vaak wordt gebruikt. Dit resulteert in een brandstofbesparing tot wel 40%* in vergelijking met een auto met een verbrandingsmotor.
*voor een E-Tech full hybrid-aandrijving vergeleken met een mild hybrid automatische aandrijving, volgens het WLTP City-protocol / Bron: UTAC en IDIADA / september 2022.
minder schadelijke uitstoot
De Renault Espace E-Tech full hybrid vermindert de CO2-uitstoot en het brandstofverbruik aanzienlijk door waar mogelijk automatisch op elektriciteit over te schakelen.
Krijg een Crit’Air 1-sticker
De Renault Espace is een E-Tech full hybrid en krijgt daarom de Crit’Air 1-classificatie. Dit betekent dat de auto in Franse lage-emissiezones (ZFE) mag rijden. Dit certificaat bevestigt het uitstootniveau op basis van de Europese norm.