intelligent adaptive cruise control, active driver assist
De actieve rijhulp combineert de intelligent adaptive cruise control met het Stop & Go-systeem en rijbaancentrering. Het systeem regelt de snelheid op basis van de toestand van de weg*, houdt veilige afstanden aan en zorgt voor rijbaancentrering. Bij langzaam verkeer stopt en start de auto automatisch.
*inclusief gedurende 5 jaar
9,3" heads-up-display
De Renault Austral full hybrid E-Tech heeft een groot head-up display waarop cruciale rij-informatie te zien is. Ook toont het waarschuwingen en belangrijke indicatoren, zodat je je handen aan het stuur en je ogen op de weg kunt houden.
ook
3D-camera voor 360° zicht
Vier camera's houden de omgeving van de auto in de gaten, zodat je gemakkelijk kunt manoeuvreren.
ook
matrix led adaptive driving beam koplampen
Automatische omschakeling tussen grootlicht en dimlicht. Het systeem wordt geactiveerd door een camera boven de voorruit. Het systeem past de vorm van de lichtbundel automatisch aan het verkeer en de weersomstandigheden aan om verblinding te voorkomen en om het nachtzicht te optimaliseren.
ook

Dit systeem wordt vanaf 15 km/u geactiveerd en maakt gebruik van lichtsignalen om je te waarschuwen voor auto's die buiten je gezichtsveld rijden.

Op basis van informatie van de camera waarschuwt deze functie de bestuurder als hij of zij een lijn (doorlopend of onderbroken) overschrijdt of als de auto een berm nadert (middenberm, vangrails, trottoir, talud, enz.).

Het systeem informeert je over snelheidsbeperkingen via het openR-scherm en het heads-up-display. Er wordt een waarschuwt getoond als je de snelheidsbeperking overschrijdt, dankzij een camera die boven aan de voorruit is geplaatst.
*inclusief gedurende vijf jaar

Met behulp van de radarsensor berekent het systeem de afstand tussen je Renault Austral en de auto voor je. De bestuurder krijgt een waarschuwing als er een kop-staartbotsing dreigt. De bestuurder kan vervolgens remmen en als het systeem het risico op een botsing detecteert, dan wordt de remkracht vergroot. Als de bestuurder niet reageert, dan activeert het systeem automatisch de remmen.

Als je linksaf slaat, dan berekent het systeem de afstand tussen je Renault Austral en de auto die je passeert. De bestuurder krijgt een waarschuwing als er een frontale botsing dreigt. De bestuurder kan vervolgens remmen en als het systeem het risico op een botsing detecteert, dan wordt de remkracht vergroot. Als de bestuurder niet reageert, dan remt het systeem automatisch.

Je auto remt automatisch als zich een obstakel achter de auto bevindt als je achteruit rijdt.

Je krijgt een waarschuwing bij een naderend obstakel vanuit de achterste hoek.

Het systeem gebruikt een camera op de voorruit achter de binnenspiegel om te registreren of de auto per ongeluk over de doorgetrokken of onderbroken streep rijdt en waarschuwt de bestuurder.

Het systeem wordt geactiveerd bij een snelheid van 70 km per uur en zorgt ervoor dat je auto weer in je rijstrook gaat rijden wanneer de auto over een doorgetrokken streep rijdt, zonder dat je de aanwijzers gebruikt.

De auto waarschuwt je of corrigeert automatisch de rijbaanpositie wanneer het systeem een mogelijke botsing detecteert tijdens het wisselen van rijbaan.

Als het systeem een risico op een botsing met een inhalende of tegemoetkomende auto detecteert terwijl jij van rijbaan verandert, waarschuwt het je en past het je traject onmiddellijk aan.

Je auto waarschuwt de passagiers bij gevaar als zij een portier openen.

Het systeem detecteert concentratieverlies in je reacties en stelt dan voor om even te pauzeren.

Een camera aan de bovenkant van de voorruit detecteert lichtveranderingen afhankelijk van de verkeersomstandigheden en de buitenverlichting en past de verlichting automatisch aan.

Het systeem past het bereik en de breedte van de lampen aan de omstandigheden (snelheid, bochten) en het weer aan, zodat je veilig en comfortabel kunt blijven rijden.