30 veiligheidsfuncties Renault 5

verdeeld in 3 categorieën

geavanceerde rijhulpsystemen

Geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) zijn intelligente systemen die gebruik maken van geavanceerde technologieën (radars, software, camera's, enz.) om de bestuurder te ondersteunen tijdens de rit, en het rijden gemakkelijker en veiliger te maken. Ze kunnen worden onderverdeeld in 3 categorieën:

  • rijden: verschillende technologieën maken het rijden eenvoudiger en veiliger
  • parkeren: systemen maken manoeuvreren gemakkelijker en beschermen de auto en zijn omgeving
  • veiligheid: de systemen analyseren de rijomstandigheden, waarschuwen de bestuurder voor eventuele risico's en ondernemen actie als er gevaar dreigt

rijhulpsystemen

park assist

veiligheidssystemen

veiligheidsfuncties

Renault ontwikkelt zich voortdurend op het gebied van veiligheid:

  • in een speciaal laboratorium voor onderzoek en ontwikkeling van innovatieve veiligheidssystemen
  • door middel van een uniek partnerschap met de brandweer dat al geleid heeft tot 2000 patenten voor oplossingen, waaronder QRescue en Fireman Access.
automatic braking - Renault 5 100% electric

automatic braking na een ongeval

Voorkomt het risico op botsingen tussen meerdere auto's door de remmen automatisch in te schakelen na een botsing. Het systeem zorgt ervoor dat de impact van de botsing minder groot is als je de controle over je Renault 5 verliest.

QRescue - Renault 5 E-Tech 100% electric

QRescue: een tijdbesparende QR-code

Deze QR-code is standaard op de voor- en achterruit van de Renault 5 geplakt en geeft de hulpdiensten snel toegang tot de technische gegevens van de auto. Hiermee bespaar je 15 minuten kostbare tijd.

Safety score - Renault 5 E-Tech 100% electric

Safety score voor veiliger rijden

Het systeem analyseert de gegevens over de snelheid, de rijbaanpositie en de veiligheidsafstand tijdens ritten in de Renault 5. Het geeft de score van de bestuurder tussen 0 en 100 weer na elke rit. De functie Safety Coach kan vervolgens persoonlijk advies geven over veilig rijden.

passieve veiligheid

Renault is al meer dan 50 jaar een belangrijke speler op het gebied van veiligheid en innoveert en verbetert voortdurend de passieve veiligheid van zijn modellen. Met zijn Human First-programma verbetert Renault dagelijks de veiligheid van alle weggebruikers. Tot op heden heeft de Renault Group het aantal verkeersslachtoffers met 80% weten terug te dringen.

Passieve veiligheid - Renault 5 E-Tech 100% electric
    • advanced airbags
      advanced airbags

      Voor extra bescherming bij een botsing is de Renault 5 uitgerust met meerdere airbags: - airbags voorin voor bestuurder en bijrijder - gordijnairbags aan de zijkanten, voor en achter - een centrale airbag tussen bestuurder en de bijrijder

    • versterkte structuur voor betere bescherming van passagiers
      versterkte structuur voor betere bescherming van passagiers

      De materialen van de structuur zijn bestand tegen een grote impact en verlagen het risico op structurele vervorming bij een frontale botsing, een botsing van achteren of van opzij.

    • in de structuur gebouwde batterij
      in de structuur gebouwde batterij

      De batterij maakt deel uit van de structuur van de Renault 5. Bij een botsing beschermt deze niet alleen de batterij beter, maar draagt deze ook bij aan de algemene stevigheid van de auto.