Dankzij zijn eigen specifieke platform en innovatieve oplossingen combineert Renault Scenic E-Tech electric actieradius, plezier en prestatie.
Het elektrische aandrijfsysteem, ontworpen zonder zeldzame aardmetalen, wordt in Frankrijk gemaakt. De auto is het resultaat van een duurzaam ontwerpproces en een productie-ecosysteem in Europa.
Een combinatie van respect voor het milieu en rijprestatie voor een optimale elektrische beleving.
E-Tech electric aandrijfsysteem
220 pk
ook verkrijgbaar met 170 pk
verbruik vanaf
16,8 kWh
/100 kmuitvoering met een grote actieradius (87 kWh) - uitvoering met een comfortabele actieradius (60 kWh) van 16,3 kWh/ 100
tot
625 km
actieradiusovereenkomstig de WLTP-norm
¹certificeringsprocedure in gecombineerde cyclus (Worldwide Light Test Procedure).
elektrisch platform
Het modulaire AmpR medium-platform van de Scenic E-Tech electric met zijn vernieuwende configuraties, biedt een geoptimaliseerd gewicht en een zeer laag zwaartepunt. Dit zorgt voor een dynamische en responsieve rijbeleving.
rijplezier
Dankzij de elektromotor die tot 160 kW vermogen levert, het equivalent van 220 pk, wordt elke rit met de Scenic E-Tech electric een krachtige, responsieve rijbeleving.
De wielen staan op de vier hoeken van de carrosserie, waardoor je scherp kunt sturen en een gecontroleerd chassis hebt voor extra wendbaarheid en een uitstekende wegligging. Jij bepaalt hoe je rijdt.
rijcomfort
Het langere platform van de Scenic E-Tech electric en de bredere wielbasis verbeteren de stabiliteit en het rijcomfort. De passagiers hebben meer ruimte dankzij de vlakke vloer en profiteren van een uitstekende geluidsisolatie (isolatietechnologie tussen de batterij en het interieur om trillingen en rijgeluid te dempen, onder octrooi van Renault).
Functie One pedal
Deze technologie maakt rijden comfortabeler en minder belastend, vooral in druk stadsverkeer. Bovendien profiteer je dankzij energieterugwinning van een groter rijbereik. Versnellen en vertragen met één enkel pedaal. Bij het loslaten vertraagt de Scenic E-Tech electric geleidelijk tot volledige stilstand, waarbij je zo veel mogelijk energie terugwint door te remmen. Om weer snelheid te maken, druk je het pedaal opnieuw in.
elektrische prestatie
In Scenic E-Tech electric rijd je tot 370 km op de snelweg met een volledig geladen batterij. Dit is mogelijk door het design dat gericht is op actieradius, de bijzonder efficiënte motor en het slimme verbruiksbeheer.
remmen met energieterugwinning
Het energieterugwinningssysteem van Scenic E-Tech electric zorgt ervoor dat de batterij wordt opgeladen tijdens het vertragen of als je op de rem drukt. Vier niveaus van remmen met energieterugwinning, toegankelijk via de schakelflippers aan het stuur, passen zich aan de wegomstandigheden of de gewoontes van de bestuurder aan en vergroten de actieradius op effectieve wijze*.
*niet verkrijgbaar op de Evolution
warmtepomp
De standaard verkrijgbare warmtepomp is gecombineerd met een systeem voor het terugwinnen van energie uit de motor en de batterij, om de actieradius van Scenic E-Tech electric te vergroten en het warmtecomfort voor de passagiers te verbeteren, in alle omstandigheden. Bijzonder nuttig in de winter.
je actieradius kennen
Een widget op je dashboard helpt je bij je ritten in de stad en op de snelweg. Hij geeft je een geschatte actieradius op basis van je rijstijl en het laadniveau van de batterij van je Scenic.
AC-laden (wisselstroom)
Met zijn 22 kW oplader¹ kan je Renault Scenic E-Tech electric overal eenvoudig worden opgeladen. Elke keer dat je stopt is een gelegenheid om op te laden: je laadt tot 50% actieradius bij in minder dan 2 uur². Het is nog nooit zo eenvoudig geweest om je bestemming te bereiken.
¹verkrijgbaar als optie of standaard, afhankelijk van het land
²afhankelijk van de batterij
DC-laden (gelijkstroom)
Renault Scenic E-Tech electric is perfect geschikt voor lange ritten, reizen en vakanties. Het DC-snellaadsysteem kan worden gebruikt op de Europese netwerken en kan tot 2 uur rijden op de snelweg bijladen in 30 minuten*.
De batterij 'met grote actieradius' heeft een verbeterde vermogenscurve die in de loop van tijd stabieler is. Snelladen van 15 tot 80%, om 57 kWh bij te laden, neemt slechts 37 minuten in beslag.
*150 KW DC snellaadpunt voor 2 uur rijden op de snelweg met een gemiddelde snelheid van 110 km/h.
elektrisch rijden optimaliseren
Profiteer van verbonden functies die zijn ontworpen voor elektrisch rijden: Scenic E-Tech electric heeft voorprogrammering van de batterijtemperatuur om sneller op te laden. Met een op Google Maps geprogrammeerde route met selectie van laadpunten, past de auto de batterijtemperatuur automatisch aan voor maximaal laadvermogen en adviseert je over het doelpercentage dat je kunt bijladen. Ideaal voor optimale ritten in de winter.
een serie voor elk gebruik
De batterijen voor de Scenic zijn verkrijgbaar in twee maten:
- de batterij van 87 kWh met een grote actieradius van max. 625 km (WLTP-norm) Perfect voor alle ritten, waaronder tot 370 km op de snelweg zonder opladen (vertrek met een volle batterij).
- de batterij van 60 kW met een comfortabele actieradius is geschikt voor dagelijks gebruik met een actieradius van 430 km (WLTP-norm), maar indien nodig kun je ook de snelweg nemen.
Repareerbaarheid en duurzaamheid
De batterij, die specifiek is aangepast voor het AMPR MEDIUM-platform, is ecologisch ontworpen om eenvoudig te kunnen worden gerepareerd en gerecycled.
De elektrische expertise die Renault in meer dan 10 jaar heeft opgebouwd, helpt de levensduur van de batterij te maximaliseren: deze heeft een garantie van acht jaar of 160.000 km.
⁸ Batterij bestaand uit 12 modules die elk afzonderlijk in meer dan 20 reparatiecentra in Europa vervangen kunnen worden.
veiligheid, om gemakkelijk te hulp te schieten
Verschillende exclusieve systemen beveiligen de batterijen en maken het gemakkelijker om te hulp te schieten.
'Fireman Access' helpt de hulpdiensten een batterijbrand te blussen, in enkele minuten.
De SD Switch ontkoppelt de batterij van het hoogspanningsnetwerk zodat de brandweer geen elektrisch risico loopt.
recycling en hergebruik
Aan het einde van de levensduur van de auto, kan de batterij afhankelijk van de staat ervan, worden hergebruikt, opnieuw worden gebruikt om energie op te slaan voor andere doeleinden of worden gerecycled. Meer dan 90% van het kobalt, nikkel en lithium wordt dan in een gesloten lus* gerecycled om nieuwe batterijen te produceren.
* De gesloten lus-recycling van meer dan 90% van het kobalt, nikkel en lithium wordt opgezet door The Future Is NEUTRAL (een filiaal van de Renault Group specifiek gericht op de circulaire economie) en zijn partners. Het zal operationeel zijn vanaf 2027.