modellen uitgerust met
Renault E-Tech electric-technologie
E-Tech electric
E-Tech electric behoort tot Renaults oplossingen voor de hedendaagse uitdagingen op het gebied van mobiliteit. Onze knowhow is gebaseerd op 10 jaar ervaring, zowel qua ontwikkeling van elektrische auto's als qua dagelijkse ondersteuning via ons dealernetwerk.
Als je een E-Tech electric van Renault rijdt, dan geniet je van een responsieve, soepele rijervaring zonder schadelijke emissies of CO2-uitstoot te produceren.
Je mag in lage-emissiezones rijden, omdat een auto met de Renault E-Tech electric- technologie geen schadelijke stoffen uitstoot*.
* volgens de WLTP-standaard
Vanwege de exclusieve, volledig elektrische laadbeurten - thuis of bij openbare laadpunten - is een "volle lading" drie keer zo rendabel als een "volle tank" in een auto met verbrandingsmotor. Het onderhoud is tot wel 30% goedkoper, omdat de onderdelen langer meegaan.
Soepeler, reactiever rijden dan met een auto met verbrandingsmotor. De responsiviteit van de motor in Renault E-Tech-modellen tilt je rijplezier naar een hoger niveau.
Een elektrische auto is stil als je deze start en als je met een snelheid van meer dan 30 km/u rijdt. De ritten zijn vrij van lawaai en trillingen.
Renault E-Tech-modellen putten uit onze ervaring in het ontwerpen van elektrische auto's. Sinds 2012 en met de lancering van de Renault Zoe, heeft Renault zijn naam gevestigd als pionier op het gebied van elektrische auto's.
Het is heerlijk rijden achter het stuur van een elektrische auto.
Lees alle antwoorden op veelgestelde vragen. Maak je rijervaring soepel en help je Renault te onderhouden. In onze veelgestelde vragen op de speciaal daarvoor ingerichte pagina's vind je eenvoudige antwoorden op je vragen over de actieradius, de batterij, de laadtijd en laadoplossingen.
De belangrijkste redenen om over te stappen op elektrisch rijden luiden als volgt:
De actieradius van de batterij hangt af van het batterijtype en van de elektromotor waaraan de batterij is gekoppeld.
De capaciteit van de batterij wordt uitgedrukt in kWh. Deze capaciteit is vergelijkbaar met de capaciteit van een brandstoftank. De elektromotor gebruikt min of meer de capaciteit van de batterij, afhankelijk van het model, het gewicht en de opties van de auto.
De actieradius is ook afhankelijk van andere externe factoren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het soort weg, de snelheid, de temperatuur en zelfs de rijstijl.
Op basis van innovaties in onderzoek en ontwikkeling zijn auto's met een Renault E-Tech electric-aandrijflijn uitgerust met diverse technologieën, zoals de warmtepomp of het airconditioningsysteem, om de actieradius te optimaliseren.
Renault verkoopt auto's met verschillend rijbereik om aan te sluiten op alledaags gebruik:
Goed om te weten:
de ECO-modus van je auto past de verschillende instellingen aan voor een grotere actieradius.
Het gebruik van de warmtepomp* vermindert ook aanzienlijk het energieverbruik dat nodig is om je auto te verwarmen. Dit maximaliseert je actieradius.
*afhankelijk van het model en de versie
De laadtijd van een auto hangt af van de volgende factoren:
Je kunt de specifieke laadtijden voor elk elektrisch model van Renault raadplegen op de laadpagina.
Goed om te weten: de laadtijd is niet lineair. De laadsnelheid hangt af van de laadstatus van de batterij en de temperatuur. De laatste 20% laden neemt bijvoorbeeld meer tijd in beslag. Daarom moet je dagelijks bij een snellaadpunt vermijden meer dan 80% op te laden. Je kunt er ook beter voor zorgen dat de laadstatus niet onder de 15% daalt.
De kosten voor het opladen van een elektrisch auto varieert per voertuig, huis en laadpunt en is afhankelijk van de prijs van elektriciteit.
Om de prijs te bepalen, dien je het volgende te weten:
Een paar richtpunten:
Met een laadpunt of een elektriciteitscontract met een tarief van ongeveer 20 cent per kWh, kost het opladen van Renault Megane E-Tech electric tussen de € 12 en € 15 voor ongeveer 60 kWh.
Met de Mobilize Charge Pass kun je bekijken welke tarieven de verschillende laadpunten hanteren. Ook krijg je eenvoudig toegang tot 1700 laadstations in heel Europa via ons partnerschap met IONITY.
De piekuren liggen meestal tussen 21.30 en 7.30 uur en tussen 12.00 en 16.00 uur.
Het verbruik van een elektrische auto hangt af van verschillende factoren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gewicht van de auto, het wegtype en de rijstijl, om er enkele te noemen.
Deze elementen zijn nagebootst tijdens een Europese procedure die bekend staat als WLTP. Deze procedure is bedoeld om het verbruik en de actieradius te bepalen.
Hoewel het niet mogelijk is om een totaalcijfer voor alle elektrische auto's te geven, is het wel mogelijk om een gemiddelde voor elk model te geven. Een Megane E-Tech electric verbruikt circa 15,5 kWh/100 km volgens de WLTP-certificatiecyclus (in tegenstelling tot circa 6 liter/100 km voor een gelijkwaardige auto op benzine).
Het is interessant om op te merken dat het verbruik van een elektrische auto kan worden geregeld met behulp van verschillende ingebouwde technologieën, zoals de ECO-modus.
Het antwoord is 'ja', volgens een onderzoek dat Transport & Environment (T&E) publiceerde op 21 april 2020.
een Europese organisatie waar ongeveer vijftig NGO's deel van uitmaken. Dit onderzoek bekeek diesel-, benzine- en elektrische auto's in een aantal verschillende scenario's. Ongeacht het scenario, de bevindingen waren hetzelfde. Elektrische auto's stoten minder COElectric2 uit.
In het beste scenario maar liefst 81% minder.
Het klopt dat de productie van een elektrische auto een zwaardere CO2-impact heeft dan de productie van een auto met verbrandingsmotor. Zodra de elektrische auto echter eenmaal in omloop is, bedraagt de CO2-uitstoot nul en is ook de emissie van deeltjes laag. De koolstofvoetafdruk van een elektrische auto neemt tijdens de gehele levensduur af.
ontdek ook