E-Tech electric-aandrijfsysteem
Modellen uitgerust met E‑Tech electric-, self-charging full hybrid E‑Tech- en hyper hybrid E‑Tech 4x4 plug-in-technologie zijn zuiniger en milieuvriendelijker, en bieden je bovendien een geweldige rijsensatie.
E-Tech electric-motor
responsief, stil rijden, lagere CO2-emissies en een rijbereik tot 625 km(1)
self-charging full hybrid E-Tech-aandrijfsysteem
tot 80% elektrisch rijden in de stad, laadt op tijdens het rijden
hyper hybrid E‑Tech 4x4 plug-in-aandrijfsysteem
tot 100% elektrisch rijden in de stad, met een elektrisch rijbereik van 105 km(2)
E-Tech electric-motor | self-charging full hybrid E-Tech-aandrijfsysteem | hyper hybrid E‑Tech 4x4 plug-in-aandrijfsysteem | |
---|---|---|---|
brandstofverbruik | 0L/100 km | 4,4 l/100 km | 0,7 l/100 km(5) |
brandstofbesparingen | tot drie keer lagere laadkosten dan benzine | tot 40% minder brandstofverbruik (3) | tot 75% minder brandstofverbruik (6) |
emissies | 0 g CO₂ (2) | 99 g CO2-uitstoot | 12 g CO2-uitstoot |
onderhoud | kost tot 50% minder dan een auto met een verbrandingsmotor(3) | kost tot 16% minder dan een auto met een verbrandingsmotor | kost tot 16% minder dan een auto met een verbrandingsmotor |
rijd 100% elektrisch | altijd | tot 80% van de tijd in de stad (4) | tot 100% rijden in de stad(7) en een rijbereik tot 105 km(5) |
totaal rijbereik | tot 625 km (1) | tot 1.100 km (5) | tot 1.000 km (8) |
*voor de Scenic E-Tech electric met batterij van 87 kWh
(²) op de weg, exclusief slijtageonderdelen, volgens de homologatiecyclus (WLTP)
(³) vergeleken met een gelijkwaardige verbrandingsmotor in de stadsfase van de WLTP-cyclus
(4) in de stadscyclus van WLTP, afhankelijk van de gebruiksomstandigheden
(5) volgens gegevens van WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedures)
(6) vergeleken met een gelijkwaardige verbrandingsmotor in de stadsfase van de WLTP-cyclus
(7) in dagelijks gebruik met dagelijks opladen
(8) voor de Renault Rafale E-Tech hyper hybrid E-Tech 4x4
van paardenkracht naar elektrisch vermogen
we hebben alles veranderd, behalve de naam
De iconische personenauto voor vrijetijdsbesteding met het gezin, nu volledig elektrisch.
De iconische familiekampeerruimte, nu 100% elektrisch.
mild hybrid-, lpg-, benzine- en dieselmotoren
Als je niet voor 100% elektrisch of hybrid wilt gaan, zijn onze mild hybrid-, lpg-, benzine- en dieselmotoren wat voor jou.
mild hybrid
Mild hybrid is een microhybridisatiesysteem waarmee je in de elektrische modus kunt manoeuvreren en starten en 20% minder brandstof verbruikt.
LPG
Bi-Fuel met benzine en lpg is een oplossing die overal in Europa verkrijgbaar is en waarmee je geld bespaart, je CO2-uitstoot verlaagt en een groter rijbereik bereikt.
Tot 50% besparing door minder vaak en zuiniger te tanken.
benzine
Met de benzinemotoren van Renault kies je of je wilt besparen op aanschaf- en bedrijfskosten, of op prestaties. Voor welke optie je ook kiest, je brandstofverbruik neemt hoe dan ook af.
diesel
Dieselmotoren van Renault bieden de beste combinatie tussen topprestaties en zuinigheid, of je nu in de stad of op de snelweg rijdt.
mild hybrid | lpg | benzine | diesel | |
---|---|---|---|---|
verbruik | vanaf 5,2 l/100 km | vanaf 5,8 l/100 km | vanaf 5,2 l/100 km | vanaf 4,1 l/100 km |
emissies | tot 20% minder CO2-uitstoot | tot 11% minder CO2-uitstoot dan benzinemotoren | vanaf 120 g/km | vanaf 108 g/km |
rijd 100% elektrisch | bij manoeuvreren, starten en als je wegrijdt | - | - | - |
totaal rijbereik | tot 1.300 km* | tot 1.300 km* | tot 800 km | tot 1.000 km |