de all-inclusive huurformule
met Private Lease hoef je je geen zorgen meer te maken
Dankzij een leaseformule die alle diensten en het administratieve beheer ervan omvat, waken wij immers over de problemen die verbonden zijn aan het bezit van een wagen.
Zo vermijdt je alle onvoorziene uitgaven die iedere autobezitter vreest (jaarlijks onderhoud, bijkomende herstellingen,…). Bovendien hoef je je na afloop van het contract nergens zorgen over te maken.
Voor de verkoop en de restwaarde van je wagen zorgen wij; jij moet enkel nog je nieuwe Renault kiezen!
Configureer jouw aangepaste Renault via de configurator of bij jouw lokale Renault-dealer
Pas jouw contract aan jouw behoeften aan:
Looptijd:
tot 60 maanden
Kilometerstand:
tot 180.000 km gedurende de looptijd van het contract
Kies uw servicepakket en opties
(Zie onderstaande tabel)
Teken jouw contract en geniet van het leven achter het stuur van je nieuwe Renault.
DRIVE |
ENJOY | RELAX | |
---|---|---|---|
Verzekering |
ja |
ja |
ja |
Onderhoud & reparatie |
ja |
ja |
ja |
Pechverhelping in Europa |
ja |
ja |
ja |
Zomerbanden |
ja |
ja |
ja |
Belastingen |
ja |
ja |
ja |
Schadevrijstelling einde contract |
nee |
ja T.e.m. € 500 |
ja T.e.m. € 750 |
Vervangwagen |
nee |
ja Categorie A |
ja Categorie B |
+ Optionele diensten : winterbanden en verlaging schadeloosstelling
Kom ik in aanmerking voor Private Lease?
Private Lease is iets voor jou als je:
Wie mag met mijn auto rijden?
Je mag je auto uitlenen aan vrienden of familie, maar alleen als zij een geldig Europees rijbewijs hebben.
Zul jij het vaakst met de auto rijden? Dan ben jij officieel de hoofdbestuurder en staat de verzekering op jouw naam. Waarom officieel? Je verzekeringspremie maakt deel uit van je maandelijkse huurprijs en is gebaseerd op onder andere de leeftijd van de hoofdbestuurder.
De hoofdbestuurder van je contract mag ook een andere persoon zijn dan jezelf.
Welke documenten heb ik nodig om een contract af te sluiten?
Om een contract af te sluiten heb je de volgende documenten nodig:
Je contract vlot en digitaal ondertekenen? Dat kan met een elektronische kaartlezer. Vraag meer info aan je concessiehouder.
Hoelang duurt mijn contract?
Een contract duurt minstens drie en hoogstens vijf jaar. Jij kiest zelf hoelang je met je auto zult rijden. De looptijd van je contract bepaalt mee je maandelijkse huurprijs.
Hoeveel kilometer mag ik rijden met mijn auto?
Jij bepaalt zelf hoeveel kilometer je met je auto mag rijden. Er is wel een limiet: dieselauto’s maximaal 180.000 en benzinewagens maximaal 160.000 kilometer.
Ons advies :
Bereken vooraf hoeveel kilometer je jaarlijks aflegt. Denk daarbij aan de afstand naar je werk, sportclub, familie en vrienden. Het is belangrijk om je rekenmachine boven te halen: het aantal kilometer in je contract heeft een impact op de maandelijkse huurprijs. Hoe minder je rijdt, hoe minder je betaalt. En rij je toch meer of minder dan je had verwacht? Dat verrekenen we in de jaarlijkse kilometerafrekening.
Wat als ik meer of minder met de auto rij dan voorzien?
Elk jaar, op de verjaardag van je contract, kijken we samen naar het aantal gereden kilometer.
Een voorbeeld :
Je hebt een contract van 3 jaar met 10.000 km per jaar. Na het eerste jaar geef je ons de onderstaande kilometerstand door:
Op het einde van je contract volgt de finale kilometerafrekening.
Hoe wordt de maandelijkse huurprijs bepaald?
We berekenen je maandelijkse huurprijs op basis van:
Wanneer betaal ik mijn maandelijkse huurprijs?
Je betaalt op de eerste dag van elke nieuwe maand.
Is je eerste huurmaand geen volledige maand? Dan betaal je alleen de dagen waarop je gebruikmaakte van je auto. Ontvang je je auto bijvoorbeeld op 10 januari? Dan betaal je van 10 tot 31 januari.
Op het einde van je contract hanteren we dezelfde berekening. Loopt je contract bijna ten einde? Dan betaal je de laatste maand alleen de dagen die je nog met je auto zult rijden volgens de einddatum van je contract.
Breng je jouw auto enkele dagen te vroeg terug? Dan krijg je die dagen terugbetaald in je eindafrekening. Je betaalt alleen de gereden dagen.
Ik kan mijn huurprijs niet betalen. Wat nu?
Heb je het moeilijk om je volgende huurprijs te betalen? Laat het ons weten. Stuur een mail naar customercare@axus.be. Samen zoeken we naar een oplossing.
Wat is inbegrepen in mijn Private Lease-contract?
In je Private Lease-contract zit standaard:
Daarnaast heb je ook de keuze tussen een aantal opties:
Wat is er niet inbegrepen in mijn Private Lease-contract?
Alleen brandstof en verkeersboetes moet je zelf betalen. De auto overkopen is niet mogelijk.
Ben ik goed verzekerd bij schade?
Ja! Je contract omvat een:
Is het ongeval te wijten aan een zware fout, zoals dronken of te snel rijden? Dan komt de verzekeraar níét tussen. Jij betaalt dan de schade helemaal zelf.
Ben ik gedekt voor alle risico’s?
Ja! Je betaalt alleen de forfaitaire schadeloosstelling (franchise) bij:
Je betaalt geen forfaitaire schadeloosstelling (franchise) bij:
Mag ik zelf mijn garage kiezen voor het onderhoud en voor herstellingen?
Je mag het onderhoud en de herstellingen van je auto laten uitvoeren bij alle officiële merkgarages – het merk van je gekozen auto – in België.
Betaal ik voor olieverversingen?
Krijgt je auto nieuwe olie tijdens een gepland onderhoud? Dan is de prijs daarvan inbegrepen. Licht het waarschuwingslampje op je dashboard op? Maak dan een afspraak bij je concessiehouder. Die geeft je auto gratis olie of AdBlue. Ga je toch zelf aan de slag? Dan betalen we je kosten niet terug.
Mijn autobanden zijn versleten. Wat nu?
Zijn je banden versleten omdat ze al heel wat kilometers hebben afgelegd? Dan is het tijd voor nieuwe banden. Bij ‘normaal gebruik’ laat je jouw zomerbanden kosteloos vervangen bij alle officiële merkgarages – het merk van je gekozen auto – in België.
Heb je schade aan je banden door bijvoorbeeld een spijker of een borduur? Dit valt niet onder ‘normaal gebruik’. In dit geval betaal je zelf voor je nieuwe banden.
Is pechverhelping inbegrepen in mijn Private Lease-formule?
Ja! Je geniet 24/7 bijstand in de landen vermeld op je groene kaart.
Krijg ik een vervangwagen na een ongeval of bij pech op de weg?
Is je auto defect na een ongeval? Of sta je aan de kant van de weg met pech? Dan krijg je standaard een vervangwagen gedurende maximaal vijf dagen. Heb je de vervangwagen langer nodig? Dan betaal je voor de extra dagen het geldende tarief voor korte-termijnhuur. Wil je meer weten over het tarief? Stuur een mail naar customercare@axus.be.
Na de huurperiode breng je de auto terug naar de leverancier in de staat waarin je hem kreeg. Alle schade- en/of benzinekosten zijn voor jouw rekening.
Kies je voor het Enjoy of Relax-pakket? Dan mag je bij een ongeval of pech langer dan vijf dagen gebruikmaken van de vervangwagen – zonder extra kosten.
Heb ik recht op een vervangwagen?
De optie ‘vervangwagen’ zit standaard in je contract. Bij een ongeval of bij pech heb je recht op een vervangwagen voor een periode van vijf dagen.
Kies je voor het Enjoy of Relax-pakket? Dan:
Het type vervangwagen staat vermeld in je offerte.
Hoe bestel ik een Private Lease-wagen?
Een Private Lease-wagen bestellen is heel eenvoudig:
Wanneer ontvang ik mijn auto?
Heb je je bestelling geplaatst? Dan ontvang je snel een voorlopige leveringsdatum. Natuurlijk brengen we je op de hoogte van elke eventuele wijziging.
Waar haal ik mijn auto op?
Zodra je auto klaar is, pik je hem bij de officiële merkgarage op.
Mag ik met mijn auto naar het buitenland?
Ja, maar niet langer dan drie opeenvolgende maanden. Check vóór je vertrek altijd goed je verzekeringscertificaat. Je bent verzekerd in de landen die het vermeldt. Let op: voor Marokko en Tunesië geldt er een speciale procedure. Het duurt ongeveer twee weken om je papierwerk in orde te brengen.
Ga naar https://www.rentadrive.org/nl voor meer informatie.
Mag ik roken in mijn auto?
Roken is natuurlijk slecht voor je gezondheid, maar we verbieden het je niet. We verwachten wel dat jij je auto fris en netjes terugbrengt.
Krijg ik een bewonerskaart?
Ja, de hoofdbestuurder heeft recht op een bewonerskaart. Stuur een mail naar customercare@axus.be om je attest aan te vragen. Daarmee ga je naar je gemeente die je een bewonerskaart bezorgt.
Mag ik accessoires – bijvoorbeeld een fietsenrek – laten installeren?
Ja, als die je auto niet beschadigen. De accessoires moet je gemakkelijk kunnen verwijderen voor je je auto terugbrengt.
Ik ben mijn nummerplaat, autopapieren of sleutels kwijt. Wat nu?
Binnen de 24 uur moet je:
Hoe geef ik schade aan?
Is je auto beschadigd? Meld die tegenslag zo snel mogelijk aan ons via https://damage.axus.be of mail naar damage@axus.be. Na goedkeuring kun je je auto laten herstellen bij een officiële merkgarage in België. Ben je zelf in fout? Dan zul je de forfaitaire schadeloosstelling (franchise) moeten betalen. Denk eraan om altijd het Europese aanrijdingsformulier in te vullen als er een tegenpartij betrokken is.
Wat bij een total loss?
Als een expert je auto total loss (totaal verlies) verklaart, beëindigen we je contract vanaf de datum van het ongeval. Je hoeft geen verbrekingskosten te betalen en je ontvangt ook geen maandelijkse facturen meer.
Wat bij glasbreuk?
Raam gebroken of gebarsten? Meld dit zo snel mogelijk via https://damage.axus.be of mail naar damage@axus.be. Na goedkeuring kun je jouw auto laten herstellen bij een officiële merkgarage in België.
Wat bij vandalisme of diefstal?
Binnen de 24 uur moet je:
Bij diefstal betaal je geen verbrekingskosten en ontvang je geen maandelijkse facturen meer.
Hoe lever ik mijn auto in wanneer mijn contract is afgelopen?
Je wagen inleveren is eenvoudig:
Plaats en tijdstip
Je levert je auto in bij je officiële merkgarage of bij AXUS Carmarket, Z4 Broekooi 280, 1730 Asse-Kobbegem. De inlevering gebeurt altijd in België – tijdens de kantooruren.
vaStaatn je auto
Ik breng mijn auto beschadigd terug. Wat nu?
Tijdens de inlevering van je auto komt onze expert ter plaatse. Hij controleert samen met jou de staat van je wagen. Is er schade? Dan beslist de expert of die aanvaardbaar is. Schade die niet hersteld is op de inleverdatum rekenen we aan. Tip: laat aanzienlijke schade herstellen voor je je auto terugbrengt.
Alle info over aanvaardbare en niet-aanvaardbare schade vind je op privatelease.axus.be.
De formule ‘bescherming tegen schade aan het einde van je contract’ zit in het vrijblijvende Enjoy of Relax-pakket. Het beschermt je tegen schadekosten wanneer je contract is afgelopen. De prijs van deze optie vind je terug op je offerte.
Heb je gekozen voor deze formule en breng je je auto beschadigd terug? Dan nemen wij de schadekosten voor onze rekening. Liggen de kosten aan je auto hoger dan het bedrag van je dekking? Dan betaal jij het tekort. Bedragen de schadekosten minder? Dan hoef je niets te betalen.
Wat is de finale kilometerafrekening?
Nadat je je auto hebt ingeleverd, maken we een laatste kilometerafrekening op. We kijken naar het totale aantal extra gefactureerde kilometers tijdens je jaarlijkse afrekeningen en vergelijken dat met het totale aantal extra gereden kilometers. Hebben we je bij de jaarlijkse afrekeningen te veel meerkilometers aangerekend? Dan betalen we je het verschil terug tegen 0,08 euro/km.
Ligt het aantal extra gereden kilometers hoger dan deze die je betaalde tijdens de jaarlijkse afrekeningen? Dan betaal je de nog niet aangerekende extra kilometers.
Wat als ik mijn auto te laat inlever?
We laten je goed op voorhand weten wanneer je jouw auto moet terugbrengen. Onderneem dus tijdig actie. Breng je jouw auto met meer dan drie maanden vertraging terug? Dan betaal je 500 euro schadevergoeding boven op je normale huurprijs.
Mag ik mijn Private Lease-contract vroegtijdig stopzetten?
Ja, met een aangetekend schrijven. De opzeggingstermijn bedraagt vijftien dagen.
Vijf redenen van stopzetting
Private Lease is een verhuur op lange termijn (24 tot 48 maanden, max. 100.000 km) zonder aankoopoptie en wordt aangeboden door Axus N.V., Bourgetlaan 42 te 1130 Brussel (FSMA 016860 A en ingeschreven in de KBO onder nr. 0403.429.730). Aanbod voorbehouden aan particulieren woonachtig in België en onder voorbehoud van acceptatie van het dossier door Axus N.V., de kredietverzekeraar Atradius Credit Insurance N.V., de verzekeringsmaatschappij Baloise Belgium N.V., en na de ondertekening van de offerte, het contract, de algemene voorwaarden, het loonsoverdrachtdocument en de verklaring met het oog op verzekeringsdekking. Onder voorbehoud van wijziging in geval van veranderingen m.b.t. de catalogusprijs of van belastingen. Inbegrepen diensten zijn de volgende: huurprijs wagen, wettelijke garantie en garantie van de abrikant, onderhoud (onderhoud, werkuren en mechanische herstellingen), zomerbanden, pechverhelping, verzekering BA en rechtsbijstand, eigen schadeprovisie, bestuurdersverzekering, belasting op inverkeerstelling en jaarlijkse verkeersbelasting, matrixrooster. Maandelijkse huur bepaald in de huurofferte betaalbaar vooraf. De huurder beschikt niet over een herroepingsrecht in het kader van deze huurovereenkomst. Gelieve uw Dacia dealer te contacteren voor een offerte op maat en voor een volledig overzicht van de algemene voorwaarden.
Ontdek onze andere diensten
Bescherm jezelf tegen de gevaren van het leven.
Financiële verzekeringen
professionele financiering
Professional ?
het all-in onderhoudscontract
EASYcare