modellen uitgerust met
Renault E-Tech plug-in hybrid-technologie
de basisbeginselen van E-Tech plug-in hybrid-technologie
Plug-in hybrids bieden de veelzijdigheid om 100% elektrisch te rijden of om op de verbrandingsmotor te rijden om lange afstanden af te leggen.
Deze geavanceerde technologie resulteert in besparingen van tot wel 75%* op brandstofkosten. Deze besparingen lopen zelfs op tot 100% als je elektrisch rijdt in en rondom de stad.
*volgens WLTP-gegevens
Gebouwd met 2 elektromotoren en 1 verbrandingsmotor die nauw samen werken. Deze bronnen van vermogen wisselen elkaar af al naar gelang het wegtype, de rijstijl, het laadniveau van de batterij en nog veel meer. De vermogensverdeler automatiseert het overschakelen tussen de verbrandingsmotor en de elektrische motoren.
Oplaadbare hybride voertuigen zijn ontworpen om uw brandstofverbruik en CO2-uitstoot te verlagen in vergelijking met een verbrandingsmotor. Bij de Renault Rafale plug-in hybrid kan dit zelfs dalen tot 0,7L/100km.*
* Volgens WLTP-testprocedure, gegevens zijn voorlopig en onderhevig aan homologatie
Plug-in hybrid-auto's kun je dagelijks opladen op het werk of thuis, aan openbare of privé-oplaadpunten. De oplaadbare batterij heeft een grote capaciteit, zodat je nauwkeurig kunt plannen waar en wanneer je onderweg moet opladen of om te bepalen je een stop bij het tankstation al dan niet kunt uitstellen.
Dankzij deze geavanceerde technologie rij je met de Rafale E-Tech 4x4 300 pk plug-in hybrid bij 100% elektrisch rijden tot wel 105 km. Je kunt de auto dus gebruiken voor lange ritten door de motoren te combineren.
*rijbereik met een volle tank volgens WLTP-gegevens
Met een volle batterij start u altijd in elektrische modus. Of u nu in de stad rijdt of op de snelweg, wagens uitgerust met de Renault E-Tech plug-in hybride technologie bieden u krachtige acceleraties. Geniet van een uitzonderlijke responsiviteit en soepelheid, in alle stilte.
Als het gaat om een plug-in hybride auto, kunt u deze opladen door hem aan te sluiten op het elektriciteitsnet, via een openbare laadpaal of thuis. De maximale laadcapaciteit van onze voertuigen is 7,4 kW. Om de elektrische actieradius te verlengen, wordt de batterij ook tijdens het rijden opgeladen.
Als het gaat om een niet-oplaadbare hybride auto, gebeurt het opladen van de batterij tijdens het rijden, dankzij de kinetische energie en de verbrandingsmotor. De batterij laadt volledig autonoom op tijdens het remmen en vertragen. U kunt het niveau van recuperatie aanpassen om dit fenomeen al dan niet te versterken.
Het rijbereik van een plug-in hybride auto hangt af van de specifieke eigenschappen van de auto, maar ook van de gebruiksomstandigheden.
De mogelijkheid om volledig elektrisch te rijden zal des te groter zijn naarmate de capaciteit van de tractiebatterij (uitgedrukt in kWh) groter is, omdat de elektrische actieradius voornamelijk afhangt van deze capaciteit. In het geval van de oplaadbare hybride technologie van Renault, waarbij de batterij wordt opgeladen via een stopcontact maar ook tijdens het rijden door middel van recuperatie van kinetische energie, is een volledig elektrische actieradius tot 100 km gegarandeerd (bij gemengd WLTP-gebruik). Om optimaal van uw voertuig en de brandstofbesparing te genieten, is het belangrijk om het zo vaak mogelijk op te laden.
Het totale rijbereik van een plug-in hybride auto is groter dan dat van een benzine auto, omdat je kunt schakelen tussen verschillende energiebronnen. In de stad, wanneer de elektrische motor(en) het overnemen, wordt de verbrandingsmotor nauwelijks of helemaal niet gebruikt, wat brandstof bespaart. Op de snelweg, zelfs als de tractiebatterij leeg is, profiteer je van de hybride aandrijving om het verbruik te optimaliseren.
ontdek ook