modellen uitgerust met
Renault E-Tech plug-in hybrid-technologie
de basisbeginselen van E-Tech plug-in hybrid-technologie
Plug-in hybride auto's gebruiken van een technologie die rechtstreeks is afgeleid van onze volledig hybride modellen. De auto is voorzien van batterijen met een hogere capaciteit. Het belangrijkste verschil is de mogelijkheid om je auto via een extern stopcontact op te laden als deze stilstaat. Daarom noemen we deze auto's plug-in hybrids.
Gebouwd met 2 elektromotoren en 1 verbrandingsmotor die nauw samen werken. Deze bronnen van vermogen wisselen elkaar af al naar gelang het wegtype, de rijstijl, het laadniveau van de batterij en nog veel meer. De vermogensverdeler automatiseert het overschakelen tussen de verbrandingsmotor en de elektrische motoren.
Plug-in hybrid-modellen zijn ontwikkeld om je brandstofverbruik en CO2 -uitstoot tot 75% (volgens de WLTP-cyclus) te verminderen in vergelijking met een auto met verbrandingsmotor.
Plug-in hybrid-auto's kun je dagelijks opladen op het werk of thuis, aan openbare of privé-oplaadpunten. De oplaadbare batterij heeft een grote capaciteit, zodat je nauwkeurig kunt plannen waar en wanneer je onderweg moet opladen of om te bepalen je een stop bij het tankstation al dan niet kunt uitstellen.
Laad je batterij op wanneer je maar wil.
Ervaar het ongeëvenaarde comfort van volledig elektrisch starten en elektrisch rijden bij lage snelheden. Geniet met volle teugen van de stad, terwijl je comfortabel brandstof bespaart. Voor al je andere ritten wisselen de elektromotoren en de verbrandingsmotor elkaar af voor een optimale actieradius.
Als je een volledig hybride auto hebt, laadt deze op terwijl je rijdt. Hierbij wordt zowel kinetische energie als de verbrandingsmotor gebruikt. De batterij laadt zelfstandig op als je remt en vertraagt. Je kunt de mate van regeneratieve energieterugwinning echter actief beïnvloeden om dit te verhogen of te verlagen.
Als je een plug-in hybrid-auto hebt, kun je deze ook opladen door hem aan te sluiten op het elektriciteitsnet, via een openbaar laadpunt of door de auto thuis op te laden. 3,7 kW is het maximale vermogen voor onze autoladers.
De actieradius van een plug-in hybrid hangt af van de eigenschappen van de auto en ook hoe je deze gebruikt.
De elektrische actieradius is voornamelijk afhankelijk van de capaciteit van de tractiebatterij (uitgedrukt in kWh). Hoe groter de capaciteit, des te langer je volledig elektrisch kunt rijden. Bij onze plug-in hybrid-technologie laad je de batterij op door de stekker in het stopcontact te steken, maar ook door tijdens het rijden kinetische energie terug te winnen. Dit garandeert een volledig elektrische actieradius tot 50 km (bij gecombineerd gebruik volgens WLTP), voor een feitelijke actieradius die kan variëren van ongeveer 30 tot 60 km. Het spreekt voor zich dat je je auto zo vaak mogelijk moet opladen om het meeste uit je auto te halen en om zoveel mogelijk brandstof te besparen.
De totale actieradius van een plug-in hybrid-auto is groter dan die van een benzineauto, omdat je kunt afwisselen tussen verschillende energiebronnen. In de stad neemt de elektromotor/nemen de elektromotoren het over en wordt de verbrandingsmotor niet of nauwelijks gebruikt. Dit bespaart natuurlijk brandstof. Op de snelweg profiteer je, zelfs als de tractiebatterij helemaal leeg is, van de hybride aandrijflijn die het verbruik optimaliseert.
ontdek ook