gemakkelijk opladen
Het opladen van je plug-in hybrid is een fluitje van een cent: je sluit hem gewoon aan op het lichtnet.
Onze auto's laden eenvoudig op via AC-laadpunten of reguliere stopcontacten. De grenzen aan het laadvermogen zijn afhankelijk van de kenmerken van je auto.
Bovendien laadt je batterij tijdens het rijden automatisch tot 10% op door remmen met energieterugwinning.
wat zijn de oplaadmogelijkheden voor een plug-in hybrid?
thuis of op het werk
Je laadt je auto op via een huishoudelijk stopcontact, een versterkt stopcontact of een laadpunt. In tegenstelling tot een huishoudelijk stopcontact vereisen de laatste twee opties een specifieke installatie. Maar ze bieden het voordeel dat je auto snel oplaadt.
onderweg
Opladen onderweg is overal mogelijk waar laadpunten zijn geplaatst: bij winkelcentra, bij autodealers, bij carpoolplekken, op openbare parkeerterreinen en nog veel meer andere plekken.
kabel voor een openbaar laadpunt of thuislaadpunt
Je kunt je auto met deze laadkabel alleen opladen bij een speciaal laadpunt van 3,7 kW en 22 kW. Bijvoorbeeld via een Wallbox, via het laadpunt van Mobilize Power Solutions of via openbare laadpunten*.
laadkabel voor het thuislaadpunt
Deze kabel is bedoeld om je auto incidenteel op te laden via reguliere, huishoudelijke stopcontacten of via versterkte stopcontacten van 16 A thuis.
* de ingebouwde lader van de auto heeft een vermogenslimiet van 3,7 kW . De kabel is aan te sluiten bij openbare laadstations (met uitzondering van DC-snellaadstations). Het opladen is echter beperkt tot het maximale vermogen van de auto. Een volledige laadbeurt of opladen tot 80% duurt altijd tussen de 3 en 5 uur
opladen via een wisselstroompunt (AC) tussen 3,7 kW en 22 kW
Ideaal voor dagelijks gebruik.
Je auto is aan te sluiten op AC-laadpunten tot 22 kW (niet op DC-snellaadstations - gelijkstroom). Het opladen is echter beperkt tot het maximale vermogen dat jouw auto accepteert, d.w.z. 3,7 kW.
opladen via een versterkt of standaard stopcontact
Als je geen speciale apparatuur beschikbaar hebt, dan is een versterkt stopcontact de oplossing. Die kan stroom leveren tot 3,7 kW (16 A). Een laadbeurt duurt ook tussen de 3 en 5 uur.
De laatste optie is een standaard stopcontact. Gebruik deze slechts af en toe. Het is de langzaamste optie met een vermogen van 2,3 kW (10 A).
100% elektrisch rijden met je E-Tech plug-in hybrid-auto
laadmogelijkheden waarmee alles verandert
Je brandstofverbruik daalt aanzienlijk als je je batterij elke dag volledig oplaadt.
batterijniveau
De batterij van de plug-in hybrid is ontworpen om elke dag volledig te worden opgeladen. Op die manier geniet je dagelijks van alle voordelen van elektrisch rijden.
De laadsnelheid is "langzaam" om beschadiging van de batterijen te voorkomen.
Onze batterijen hebben een garantie van 8 jaar en 160.000 km.
minder brandstof
We schatten dat je tot wel 75% brandstof kunt besparen met een plug-in hybrid, door te kiezen om de elektromotoren te gebruiken en daarmee voor elektrisch opladen. Met de hybride modus geniet je dan van een aanzienlijk lager brandstofverbruik tijdens je langste ritten, bijvoorbeeld als je op vakantie gaat. De hybride modus schakelt tussen de verbrandingsmotor en de elektromotor zodra de batterij voldoende is opgeladen.
Lage CO₂-uitstoot
Als je de batterij van een E-Tech plug-in hybrid-auto elke dag oplaadt, dan kun je de elektromotoren langer gebruiken. Rijd 100% elektrisch tot wel 50 km (WLTP-cyclus) zonder CO2-uitstoot of uitstoot van deeltjes die schadelijk zijn voor de gezondheid.
Optimaliseer de laadtijd thuis met behulp van een versterkt stopcontact of laadpunt.
Vergeet ook niet om je auto op afstand voor te verwarmen tijdens het opladen - zo maximaliseer je de actieradius.
Laad op wanneer de prijzen goedkoper zijn door je laadbeurt te plannen via onze Mobilize Smart Charge-service of via My Renault.
Zeer zeker! Met een hybride auto kun je blijven rijden, zelfs als de batterij leeg is (de auto verbruikt dan alleen nog benzine). De auto laadt daarnaast ook automatisch op tijdens het rijden. Dit gebeurt met behulp van kinetische energie en verbrandingsenergie die de benzinemotor opwekt.
De totale actieradius van een hybride auto is daarom groter dan die van een benzineauto, omdat je kunt afwisselen tussen verschillende energiebronnen. In de stad neemt de elektromotor/nemen de elektromotoren het over en wordt de verbrandingsmotor niet of nauwelijks gebruikt. Dit bespaart natuurlijk brandstof.
En dat is nog niet alles! In het geval van de plug-in hybrid wordt de batterij opgeladen tijdens het rijden en door de auto aan te sluiten op een laadpunt. Dan is het de actieradius voor 100% elektrisch rijden zelfs nóg groter. Gegarandeerd tot 50 km WLTP-cyclus bij gemengd gebruik (verbrandingsmotor + elektromotor) en tussen de 25 en 65 km tijdens daadwerkelijk gebruik, afhankelijk van het laadniveau en het wegtype.
Een volledig hybride auto laadt onderweg op - de bestuurder hoeft daar niets voor te doen!
Als je echter een plug-in hybrid koopt, dan is het sterk aan te raden om de batterij elke dag op te laden. Sluit je auto daartoe aan op het elektriciteitsnet (openbare laadpunten, thuislaadpunt, snellaadstations, enz.). Op deze manier haal je het maximale uit je plug-in hybrid (grotere actieradius, hogere snelheid bij elektrische aandrijving, brandstofbesparing, enz.).
Als je je auto niet handmatig wilt hoeven opladen, kies dan voor een full hybrid.
Als je moeilijk bij een stopcontact kunt komen, dan kan Mobilize Power Solutions je helpen
Ongeacht wat er gebeurt, de auto werkt perfect gebruikmakend van alleen de benzinetank. Je komt niet langs de weg te staan als de batterij leeg is, omdat je nog steeds benzine hebt.
ontdek ook