meer dan 30 veiligheidsfunctiesRenault Scenic

geavanceerde rijhulpsystemen

De geavanceerde rijhulpsystemen maken gebruik van slimme technologie, sensoren, software, camera's en andere voorzieningen, en zijn gericht op drie doelen:

- veiligheid: de systemen analyseren de rijomstandigheden, waarschuwen de bestuurder voor eventuele risico's en nemen actie als er onmiddellijk gevaar dreigt

- rijden: verschillende technologieën maken het rijden eenvoudiger en veiliger, voor meer gemoedsrust

- parkeren: park assist maakt manoeuvreren gemakkelijker en beschermt tegelijkertijd de auto en de omgeving

rijhulpsystemen

park assist

veiligheidssystemen

veiligheidsfuncties

Renault vernieuwt voortdurend met behulp van een laboratorium voor onderzoek en ontwikkeling van innovatieve veiligheidssystemen en een unieke samenwerking met de brandweer sinds 2010. Zo zijn meer dan 2000 octrooien aangevraagd op oplossingen als QRescue, Fireman Access en SD Switch.

Realistisch design - Renault Scenic E-Tech 100% electric

realistisch zicht op het verkeer

Scenic E-Tech 100% electric met active driver assist geeft een modelweergave van het verkeer weer op je instrumentenpaneel zodat je je omgeving beter kunt zien en beoordelen.

Noodrembekrachtiging - Renault Scenic E-Tech 100% electric

noodrembekrachtiging na ongevallen

Een noodsysteem om botsingen tussen meerdere voertuigen te vermijden door de remmen automatisch in te schakelen na een botsing. Dit helpt de ernst van een tweede botsing te vermijden of verminderen, die kan plaatsvinden indien de auto stuurloos doorrijdt.

Qrescue - Renault Scenic E-Tech 100% electric

QRescue: een tijdbesparende QR-code

Dit is standaard* op de voor- en achterruit van Renault Scenic E-Tech 100% electric aangebracht, in samenspraak met brandweermensen, zodat ze makkelijker kunnen ingrijpen. Deze QR-code kan eenvoudig gescand worden om de hulpdiensten snel toegang te geven tot de technische gegevens van de auto. Dit kan de interventietijd met 15 minuten verkorten.

 

*sinds 2022

Veiligheidsscore - Renault Scenic E-Tech 100% electric

Veiligheidsscore

De veiligheidsscore helpt de bestuurder door het analyseren van de gegevens over de snelheid, het traject en de veiligheidsafstand die tijdens ritten zijn doorgegeven. Het geeft de score van de bestuurder tussen 0 en 100 weer na elke rit. Het kan dan persoonlijke tips geven om de rijstijl te verbeteren.

passieve veiligheid

Renault is al meer dan 50 jaar een belangrijke speler op het gebied van veiligheid. Het merk innoveert en verbetert voortdurend de passieve veiligheid van zijn modellen om het aantal slachtoffers van verkeersongevallen met een factor 5 te verminderen. Met zijn 'human first program' verbetert Renault dagelijks de veiligheid van alle weggebruikers. Scenic E-Tech 100% electric is in het kader van deze initiatieven ontworpen om je in elke fase van je rit te beschermen.

Passieve veiligheid - Renault Scenic E-Tech 100% electric
    • versterkte structuur voor betere bescherming van passagiers
      versterkte structuur voor betere bescherming van passagiers

      De structuur maakt gebruik van materialen met een hoge energie-opnemingscapaciteit bij schokken aan voor-, zij- of achterkant. Het doel is het vermijden van ernstige vervorming van de structuur.

    • geavanceerde airbags
      geavanceerde airbags

      De cabine van de Scenic is uitgerust met specifieke systemen en meerdere airbags om de passagiers optimaal te beschermen bij een botsing: airbag voor de bestuurder en de passagier voorin, borst-airbags in de voorstoelen, gordijn-airbags voor voor- en achterstoelen, centrale airbag tegen contact tussen de twee inzittenden voor, pyrotechnisch voorspansysteem voor de schouderriem op de buitenste zitplaatsen voor en achter, extra voorspanner voor de heupriemen van de voorstoelen

    • in de structuur gebouwde batterij
      in de structuur gebouwde batterij

      De batterij van de Scenic E-Tech 100% electric is ontworpen als een integraal onderdeel van de structuur voor betere bescherming bij een botsing, maar ook om bij te dragen aan de stevigheid van de auto

    • uitermate beschermende stoelen
      uitermate beschermende stoelen

      De voor- en achterstoelen hebben meerdere veiligheidselementen: antislipvoorziening om te voorkomen dat het bekken van de voorste inzittenden bij een botsing onder de heupgordel doorschuift, Isofix-bevestiging voor veilige installatie van kinderstoeltjes voor en achter, bevestigingen op de hoofdsteunen voor en achter om whiplash te voorkomen bij een botsing van achteren, versterkte bevestiging op de rugleuning van de stoelen achterin om ervoor te zorgen dat bagage in de bagageruimte blijft bij een botsing