Ruim 50 jaar inzet voor verkeersveiligheid.
Het LAB
Het LAB werd in 1969 opgericht door de Renault en PSA Groepen en is een laboratorium voor
ongevallenonderzoek en biomechanica waar ook menselijk gedrag
wordt bestudeerd. 20 deskundigen van beide fabrikanten
helpen de verkeersveiligheid elke dag beter te maken.
Renault is al 50 jaar bezig de veiligheid van zijn auto's verder te verbeteren
In 50 jaar tijd heeft het LAB geholpen het aantal dodelijke verkeersslachtoffers te verlagen
tot een vijfde van eerdere aantallen. Het is een goed voorbeeld van de voordelen
van fabrikanten die samenwerken aan veiligheid voor iedereen.
oprichting van een lab voor fysiologisch onderzoek en biomechanica in een engineeringafdeling.
onderzoek naar gedrag van bestuurders, analyse van rijstrategieën en -behoeften.
oprichting van het L.A.B. (Laboratory of Accident Analysis, Biomechanics and Human Behaviour).
Basic Research Vehicle (BRV) over passieve veiligheid.
onderzoeksprototype gemaakt om inzittenden te beschermen tegen impact van voren en opzij tot 65 km/u.
Pre-Prepared Restraints System (PRS) op de Megane I met spankrachtbegrenzer.
ESP op de Laguna II en 3ed generatie PRS (adaptieve airbag). In totaal zijn er meer dan 2000 patenten aangevraagd voor geavanceerde technologische oplossingen (Fireman Access, SD-schakelaar, enz.).
een veiligere toekomst
De missie: het aantal verkeersslachtoffers verder te verlagen. Door de ontwikkeling van nieuwe technologieën te ondersteunen, helpt het LAB fabrikanten systemen te ontwerpen die nog beter presteren.
QRescue
SD-schakelaar en Fireman Access
geavanceerde rijhulpsystemen