RENAULT PREMIUM
PARTNER VAN ROLAND-GARROS
Renault x Roland-Garros
Renault en Roland-Garros hebben dezelfde roots. Ze zijn beide geboren in Frankrijk, hebben een sterke internationale ambitie en delen de gemeenschappelijke waarden van "Made Of France", passie en durf.
De samenwerking tussen Renault en de Franse Tennisfederatie (FFT) is gebaseerd op duurzame mobiliteit en maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Het Renault-logo is te zien op de netten van de vijf belangrijkste banen van het toernooi, waaronder het Center Court. Het komt dus prominent in beeld, van de kwalificatierondes tot aan de finale.
autonome shuttle
Met 1.000 km afgelegd en bijna 700 mensen vervoerd in 2024, lanceerde Renault, voor de allereerste keer in Europa, met zijn partner WeRide, een open-road experiment, met twee bestuurderloze minibussen die rond het Roland-Garros stadion rijden.
Dit jaar wordt het systeem verdubbeld in omvang, met vier autonome voertuigen die zowel het publiek als de spelers vervoeren tijdens het toernooi.
laadstation
Op een steenworp afstand van het Roland-Garros stadion, op het Hippodrome Paris Longchamp, installeert Renault een compleet systeem om zijn vloot van elektrische E-Tech voertuigen op te laden tijdens het evenement.
Tijdens het toernooi zullen meer dan 130.000 km elektrisch worden afgelegd.
een elektrisch wagenpark
Duurzame mobiliteit is een belangrijk thema voor beide merken.
Tijdens het toernooi zal deze toewijding tot uiting komen in de beschikbaarheid van een vloot van E-Tech elektrische en volledig hybride E-Tech voertuigen, waarbij meer dan 85% van de vloot geëlektrificeerd is.
Renault heeft ook een stand van 150 m² in de gangpaden van Roland-Garros, waar toeschouwers kennis kunnen maken met de Renault 4 E-Tech electric, de Renault 5 E-Tech electric Roland-Garros en de exclusieve Renault 5 Turbo 3E.
Als eerbetoon aan de samenwerking met het Grand Slam-toernooi lanceert Renault de Renault 5 E-Tech electric Roland-Garros.
Het exterieur van de auto heeft een unieke stijl en is buitengewoon sportief. Deze speciale uitvoering is beschikbaar in vier kleuren: pearl white, night blue, starry black, en het exclusieve matte schist grey.
Onderaan het voorportier staat het logo van Roland-Garros, in het midden van een Andreaskruis, een knipoog naar het ontwerp van het stadion.
Het interieur is geïnspireerd op sportkleding. Dit zie je terug in de dicht en fijn geweven stof op de lichtgrijze stoelen.