geavanceerde elektrische technologie
De Megane E-Tech is 100% electric en maakt gebruik van de nieuwste innovaties met het nieuwe CMF-EV-platform. Geniet van ultiem rijplezier en efficiëntie dankzij:
* Standaard verkrijgbaar op de Evolution, Techno en Iconic versies
vernieuwd interieur
Megane E-Tech 100% electric is ontworpen voor jouw comfort. Dankzij de batterij van 110 mm, de dunste batterij op de markt, en de compacte motor is er aan de voorkant meer ruimte vrij. Zo kun je profiteren van 33 l aan opbergruimte en opbergvakken.
We hebben ook gedacht aan de passagiers achterin. Dankzij de verlengde wielbasis en de afwezigheid van mechanische onderdelen (zoals een versnellingsbak), kun je profiteren van een vlakke vloer en meer beenruimte.
ongelofelijke rijervaring
Naast een nieuwe elektrische motor, biedt de Megane E-Tech 100% electric een betere gewichtsverdeling van de chassis en een lager zwaartepunt.
Geniet van de omgeving in volledige stilte dankzij de elektrische motor. Rijd met dynamische, lineaire en krachtige acceleraties, zonder schokken of trillingen. Schakelflippers op het stuur voor remmen met energieterugwinning, om het rijplezier nog verder te vergroten.
Voor opladen thuis, op het werk of onderweg beschik je over een groot aantal mogelijkheden op maat. De Renault Megane E-Tech 100% electric wordt geleverd met een laadkabel modus 3, type 2. Deze kun je gebruiken met een Wallbox(1) thuis of bij een openbaar laadstation.
installatietype | laadvermogen | aanbevolen kabel | laadtijd(2) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
40 kWh-accu | 60 kWh-accu | ||||||||
50 km | 150 km | 300 km | 50 km | 250 km | 450 km | 470 km | |||
Wallbox thuis | 7,4 kW | laadkabel modus 3, meegeleverd | 1 uur 10 min. | 3 uur 15 min. | 6 uur 30 min. | 1 uur | 5 uur | 9 uur 15 min. | 9 uur 15 min. |
Green'Up stopcontact thuis | 3,7 kW | modus 2, standaard of flexi-charger-laadkabel bij accessoires | 2 uur 15 min. | 6 uur 15 min. | 12 uur 15 min. | 2 uur | 10 uur | 18 uur | 18 uur |
standaard stopcontact thuis(1) | 2,3 kW | modus 2, flexi-charger-laadkabel bij accessoires | 3 uur 40 min. | 10 uur 35 min. | 21 uur | 3 uur 20 min. | 17 uur | 30 uur 30 min. | 30 uur 30 min. |
openbaar snellaadstation (DC) | 130 kW(3) | kabel van laadstation | 8 min | 27 min | 1 uur 15 min. | 7 min. | 25 min. | 1 uur 15 min. | 1 uur 15 min. |
openbaar laadstation | 22 kW(4) | laadkabel modus 3, meegeleverd | 30 min | 1 uur 10 min. | 2 uur 20 min. | 20 min. | 1 uur 30 min. | 3 uur 15 min. | 3 uur 15 min. |
(1) aanbevolen voor incidenteel gebruik.
(2) De oplaadtijden zijn gebaseerd op optimale omstandigheden voor de auto en het oplaadpunt. De aangegeven actieradius is gebaseerd op de WLTP-cyclus. De werkelijke actieradius is afhankelijk van de rijomstandigheden (wegtype, rijstijl en weersomstandigheden)
(3) Het piekvermogen dat door de batterij wordt geaccepteerd varieert afhankelijk van de laadstatus en de batterijtemperatuur (tot 85kW op een 40kWh batterij en 130 kW op een 60kWh batterij)
(4) Laadtijd alleen geldig voor boost charge en optimale laadversies uitgerust met een AC22 lader.
De nieuwe Megane E-Tech 100% electric opladen:
De oplaadtijd is afhankelijk van de gekozen configuratie.
Standaard laadmethode (7 kW AC): zowel thuis als bij openbare laadstations wordt de Megane E-Tech 100% electric (bij normaal laden) binnen 1 uur tot 50 km actieradius opgeladen. De batterij kan dus gedurende de nacht volledig worden opgeladen (binnen 7 tot 10 uur, afhankelijk van de batterij). De standaard laadmethode is ook compatibel met alle openbare laadstations, behalve met DC-snellaadstations (met name langs snelwegen).
Super Charge (7 kW AC + 130 kW DC): naast de standaard laadmethode voor je dagelijkse ritten, kun je met deze extra laadmethode (DC 130 kW) gebruikmaken van de laadstations met hoog vermogen die beschikbaar zijn langs snelwegen. Laad binnen 30 minuten de batterij op tot 300 km actieradius in WLTP-cyclus.
Optimum Charge (22 kW AC + 130 kW DC): hiermee kun je optimaal gebruikmaken van de openbare laadstations (meer dan 60% van de openbare laadstation in Frankrijk boven de 11 kW) en kun je binnen 1 uur de batterij opladen tot 150 km actieradius. Laad je batterij volledig op binnen 4 uur.
De batterij van de Megane E-Tech 100% electric heeft geen geheugen. De lithium-ion-technologie die in deze batterij wordt gebruikt, is de beste op de markt. Hiermee wordt je actieradius geoptimaliseerd.
Dit betekent dat je kunt opladen wanneer je wilt, zelfs gedeeltelijk, zonder dat dit invloed heeft op de prestaties van de batterij.
Met de My Renault-app kun je op afstand het laadniveau van je Megane E-Tech 100% electric controleren.
Wil je opladen? Thuis kun je op afstand het laden van je auto starten vanaf je smartphone.
Gebruik Mobilize Smart Charge om ladingen te plannen en te profiteren van opladen tijdens daluren om geld te besparen.
Met de batterij van 60 kWh kun je tot 470 km* WLTP rijden in gecombineerde cyclus en tot 300 km op de snelweg met een volledige lading.
*Beschikbaar in de versie evolution met grotere actieradius. Meer informatie is beschikbaar vanaf februari 2022.
De Megane E-Tech 100% electric is uitgerust met een systeem om te remmen met energieterugwinning. Wanneer de auto remt of langzamer rijdt, wordt de energie gebruikt om je elektrische batterij op te laden en de actieradius te vergroten.
Daarnaast kun je profiteren van connected services met de OpenR Link met Google ingebouwd, zodat je je actieradius in realtime kunt optimaliseren en navigatie op een veilige manier kunt gebruiken.
Aangezien de Megane E-Tech 100% electric beschikbaar is met een batterij van 40 of 60 kWh, is er een versie voor elke behoefte.
Kies jouw versie op basis van hoeveel kilometer je dagelijks rijdt , de soort ritten die je maakt en je rijstijl.
De batterij van 40 kWh is perfect voor ritten in de stad en buiten de stad of als tweede auto voor korte afstanden (minder dan ongeveer 80 km per dag). Kies voor de batterij van 60 kWh voor een meer veelzijdige rijstijl, waaronder ritten op de snelweg, of voor langere afstanden tijdens weekendjes weg of kampeervakanties.
De Megane E-Tech 100% electric is uitermate geschikt voor lange ritten, aangezien deze auto is uitgerust met een batterij van 60 kWh en een laadvermogen tot wel 130 kWh. De auto heeft een actieradius tot 470 km WLTP* in gecombineerde cyclus en tot 300 km op de snelweg.
De routeplanner voor elektrische auto's is de perfecte assistent tijdens lange ritten. Activeer de routeplanner op je multimediasysteem om je route te plannen. Met de voorspellende functie wordt de route in realtime aangepast aan de verkeersomstandigheden en kun je altijd de beschikbare laadstations vinden.
Ongeplande reizen? Switch Car is iets voor je. Met deze dienst kan je over een thermische huurauto beschikken voor je lange reizen.
*Beschikbaar in de versie evolution met grotere actieradius. Meer informatie is beschikbaar vanaf februari 2022.
Elektronische apparaten hebben een beperkte invloed op de actieradius van je Megane E-Tech 100% electric.
Om je actieradius te optimaliseren, wordt een ontspannen en energiezuinige rijstijl aangeraden.
De kabel die je moet gebruiken is afhankelijk van de versie van de Megane E-Tech 100% electric.
Je Megane E-Tech 100% electric is uitgerust met een standaard mode 3 type 2-kabel. Je kunt deze kabel aansluiten op de Wallbox thuis of op alle openbare laadstations (in AC, meer dan 90% van de openbare laadstations in Frankrijk)
Indien een laadpunt niet beschikbaar is of wanneer je af en toe een standaard stopcontact van 2,3 kW wilt gebruiken, kun je een mode 2 'Flexicharger'-kabel gebruiken voor je Megane E-Tech 100% electric. Met deze kabel duurt het tussen de 20 en 30 uur om je auto volledig op te laden.
Super Charge- en Optimum Charge-versies zijn uitgerust met een standaard snellader (DC 130 kW). Deze is compatibel met laadstations met hoog vermogen die langs snelwegen zijn geplaatst. Met deze laadmodus is geen aanvullende kabel nodig; kabels zijn rechtstreeks aangesloten op het laadstation, net als bij gewone tankstations.
* leverbaar als optie voor alle versies
Gebruik een mode 2 'Flexicharger'*-kabel om de Megane E-Tech 100% electric aan te sluiten op een standaard stopcontact van 2,3 kW. Deze laadmodus is geschikt voor incidenteel gebruik of wanneer een bepaald laadpunt niet beschikbaar is. Het duurt tussen de 20 en 30 uur om je auto volledig op te laden.
Een snellere en veilige optie is om een Wallbox van 7 of 22 kW te laten installeren. Met Mobilize Power Solution biedt Renault jou een laadoplossing voor thuis, zonder dat hiervoor installatie nodig is.
* leverbaar als optie, compatibel met alle versie van de Megane E-Tech 100% electric.
Open Google Maps op je Megane E-Tech 100% electric en rijd naar het dichtstbijzijnde laadstation.
Met de routeplanner voor elektrische auto's kun je plannen wanneer je een tussenstop maakt en wanneer je gaat opladen, zodat je zorgeloos je bestemming bereikt. Je kunt zelfs het laadvermogen en de prijzen raadplegen.
Bestel de Mobilize charge pass via je My Renault-account en krijg toegang tot het beste laadnetwerk in Europa.
Hoe kan ik betalen? Je kunt je bankrekening koppelen aan je Pass.
Met de Mobilize Charge Pass krijg je toegang tot het grootste netwerk van Europa. Laad je auto zorgeloos op in 25 landen in Europa. Binnenkort komen er meer locaties bij.
Vermenigvuldig het totale vermogen van je batterij met de prijs per kilowattuur. Hoewel de gemiddelde kosten voor opladen afhankelijk zijn van bepaalde factoren (batterijniveau, stroomleverancier, kabeltype), kun je alsnog een relatief nauwkeurige inschatting maken van de kosten.
In Europa worden de gemiddelde laadkosten per 100 km geschat rond de 2 tot 4 euro, afhankelijk van het land.
Thuis kun je profiteren van opladen tijdens daluren om de kosten te beperken. Download de Mobilize smart charge-app om thuis te profiteren van slim opladen.
Onderhoud is eenvoudig met de Megane E-Tech 100% electric, omdat olieverversing en vervanging van de distributieriem niet nodig is.
Hetzelfde geldt voor de remblokken en remschijven. De levensduur van deze onderdelen is aanzienlijk langer, omdat je dankzij remmen met energieterugwinning het rempedaal minder vaak gebruikt.
Met de E-Tech-reeks zet Renault zich ervoor in om de koolstofvoetafdruk te verkleinen.
Dankzij de combinatie van innovatie en prestaties, helpt de motor van de Megane E-Tech 100% electric jou om je koolstofvoetafdruk te verkleinen dankzij nul CO2-uitstoot tijdens het rijden. Zelfs wanneer je rekening houdt met de productie van de batterij en de elektriciteitsproductie in Europese landen gedurende de levensduur van de auto, zijn elektrische motoren nog altijd beter dan auto's met brandstofmotor.
De Megane E-Tech 100% electric vermindert de impact op het milieu ook op andere manieren:
De batterij in de Megane E-Tech 100% electric is ontworpen om net zo lang mee te gaan als de levensduur van je auto.
Bovendien biedt Renault je garantie van 8 jaar of 160.000 km, tot ten minste 70% van de oorspronkelijke capaciteit van je batterij.
Log in op je My Renault-app voor een certificaat van je batterijstatus.
AC-opladen
Opladen met wisselstroom bij een laag of gemiddeld vermogen (max. 43 kW). De laadmodus die het vaakst thuis en bij openbare laadstations wordt gebruikt.
DC-opladen
Snel laden met gelijkstroom (minimaal 50 kW). Hiervoor is een speciale snellaadterminal nodig, alleen beschikbaar op het openbare netwerk.
bruikbare capaciteit
Hoeveelheid energie in een batterij die door de auto kan worden gebruikt. Waarde uitgedrukt in kilowattuur (kWh).
E-Tech
Volledig elektrisch, hybride of plug-in
hybride technologie ontwikkeld door Renault.
remmen met energieterugwinning
Systeem dat energie terugwint bij het remmen en helpt om de actieradius van de auto te vergroten: wanneer de auto vertraagt, wordt een deel van de kinetische energie omgezet in elektriciteit. De batterij wordt opgeladen wanneer de bestuurder zijn of haar voet van het gaspedaal haalt of het rempedaal zacht indrukt.
flexi-charger
De laadkabel waarmee je een auto kunt aansluiten op een regulier stopcontact. Dient voor het opladen thuis. De Flexi-Charger kan het beste worden aangesloten op een stopcontact met aarde.
kW
Afkorting van kilowatt. Meeteenheid voor vermogen waarmee de capaciteit van een automotor wordt gemeten (bij een elektrische óf een verbrandingsmotor). Met kilowatts kunnen ook de wisselstroom (AC) en de gelijkstroom (DC) worden gemeten.
kWh
Afkorting van kilowattuur. Een eenheid voor energie die aangeeft wat de energiecapaciteit is die een batterij aan de motor kan leveren tijdens één uur gebruik.
modus 2
Voor thuisgebruik
heb je deze kabel nodig voor het opladen
van je elektrische auto via een regulier stopcontact.
modus
Je hebt deze kabel nodig voor het opladen
van je elektrische auto via een Wallbox
of bij een openbare voorziening.
versterkt stopcontact
Een thuislaadoplossing die efficiënter is dan een normaal stopcontact (regulier stopcontact van het type Green'Up). Maakt het mogelijk om krachtiger op te laden (3,2 kW bij een versterkt stopcontact in vergelijking met 2,3 kW bij een normaal stopcontact) en is veiliger (voorzien van differentieelzekering).
wallbox
Privélaadpunt. Biedt een groter vermogen dan een normaal stopcontact, is efficiënter en maakt het mogelijk om sneller te laden. Dankzij het laadbeheer en de lekstroombescherming is dit een uitstekende thuislaadoplossing.