Rijd in de nieuwe Renault Megane E-Tech electricRenault Megane

Elektrische expertise van Renault

geavanceerde elektrische technologie

De Megane E-Tech is 100% electric en maakt gebruik van de nieuwste innovaties met het nieuwe CMF-EV-platform. Geniet van ultiem rijplezier en efficiëntie dankzij:

 

  • een batterij van 60 kWh met een elektrische motor met 220 pk.
  • De warmtepomp die thermisch comfort garandeert en je onafhankelijkheid in de winter optimaliseert*.
  • Accutemperatuurregeling* voor sneller opladen, met programmering van route en oplaadpunt.


* Standaard verkrijgbaar op de Evolution, Techno en Iconic versies

vernieuwd interieur

Megane E-Tech 100% electric is ontworpen voor jouw comfort. Dankzij de batterij van 110 mm, de dunste batterij op de markt, en de compacte motor is er aan de voorkant meer ruimte vrij. Zo kun je profiteren van 33 l aan opbergruimte en opbergvakken.

 

We hebben ook gedacht aan de passagiers achterin. Dankzij de verlengde wielbasis en de afwezigheid van mechanische onderdelen (zoals een versnellingsbak), kun je profiteren van een vlakke vloer en meer beenruimte.

ongelofelijke rijervaring

Naast een nieuwe elektrische motor, biedt de Megane E-Tech 100% electric een betere gewichtsverdeling van de chassis en een lager zwaartepunt

 

Geniet van de omgeving in volledige stilte dankzij de elektrische motor. Rijd met dynamische, lineaire en krachtige acceleraties, zonder schokken of trillingen. Schakelflippers op het stuur voor remmen met energieterugwinning, om het rijplezier nog verder te vergroten.

opladen laden

Voor opladen thuis, op het werk of onderweg beschik je over een groot aantal mogelijkheden op maat. De Renault Megane E-Tech 100% electric wordt geleverd met een laadkabel modus 3, type 2. Deze kun je gebruiken met een Wallbox(1) thuis of bij een openbaar laadstation.

installatietype laadvermogen aanbevolen kabel laadtijd(2)
40 kWh-accu 60 kWh-accu
50 km 150 km 300 km 50 km 250 km 450 km 470 km
Wallbox thuis 7,4 kW laadkabel modus 3, meegeleverd 1 uur 10 min. 3 uur 15 min. 6 uur 30 min. 1 uur 5 uur 9 uur 15 min. 9 uur 15 min.
Green'Up stopcontact thuis 3,7 kW modus 2, standaard of flexi-charger-laadkabel bij accessoires 2 uur 15 min. 6 uur 15 min. 12 uur 15 min. 2 uur 10 uur 18 uur 18 uur
standaard stopcontact thuis(1) 2,3 kW modus 2, flexi-charger-laadkabel bij accessoires 3 uur 40 min. 10 uur 35 min. 21 uur 3 uur 20 min. 17 uur 30 uur 30 min. 30 uur 30 min.
openbaar snellaadstation (DC) 130 kW(3) kabel van laadstation 8 min 27 min 1 uur 15 min. 7 min. 25 min. 1 uur 15 min. 1 uur 15 min.
openbaar laadstation 22 kW(4) laadkabel modus 3, meegeleverd 30 min 1 uur 10 min. 2 uur 20 min. 20 min. 1 uur 30 min. 3 uur 15 min. 3 uur 15 min.

(1) aanbevolen voor incidenteel gebruik.
(2) De oplaadtijden zijn gebaseerd op optimale omstandigheden voor de auto en het oplaadpunt. De aangegeven actieradius is gebaseerd op de WLTP-cyclus. De werkelijke actieradius is afhankelijk van de rijomstandigheden (wegtype, rijstijl en weersomstandigheden)
(3) Het piekvermogen dat door de batterij wordt geaccepteerd varieert afhankelijk van de laadstatus en de batterijtemperatuur (tot 85kW op een 40kWh batterij en 130 kW op een 60kWh batterij)
(4) Laadtijd alleen geldig voor boost charge en optimale laadversies uitgerust met een AC22 lader.

batterij en actieradius

kabels en stations

kosten en onderhoud

leven met een elektrische auto

verklarende woordenlijst van elektriciteitsgerelateerde termen

AC-opladen

Opladen met wisselstroom bij een laag of gemiddeld vermogen (max. 43 kW). De laadmodus die het vaakst thuis en bij openbare laadstations wordt gebruikt. 

DC-opladen

Snel laden met gelijkstroom (minimaal 50 kW). Hiervoor is een speciale snellaadterminal nodig, alleen beschikbaar op het openbare netwerk.

bruikbare capaciteit

Hoeveelheid energie in een batterij die door de auto kan worden gebruikt. Waarde uitgedrukt in kilowattuur (kWh).

E-Tech

Volledig elektrisch, hybride of plug-in
hybride technologie ontwikkeld door Renault.

remmen met energieterugwinning

 Systeem dat energie terugwint bij het remmen en helpt om de actieradius van de auto te vergroten: wanneer de auto vertraagt, wordt een deel van de kinetische energie omgezet in elektriciteit. De batterij wordt opgeladen wanneer de bestuurder zijn of haar voet van het gaspedaal haalt of het rempedaal zacht indrukt.

flexi-charger

De laadkabel waarmee je een auto kunt aansluiten op een regulier stopcontact. Dient voor het opladen thuis. De Flexi-Charger kan het beste worden aangesloten op een stopcontact met aarde.

kW

Afkorting van kilowatt. Meeteenheid voor vermogen waarmee de capaciteit van een automotor wordt gemeten (bij een elektrische óf een verbrandingsmotor). Met kilowatts kunnen ook de wisselstroom (AC) en de gelijkstroom (DC) worden gemeten.

kWh

Afkorting van kilowattuur. Een eenheid voor energie die aangeeft wat de energiecapaciteit is die een batterij aan de motor kan leveren tijdens één uur gebruik. 

modus 2

Voor thuisgebruik
heb je deze kabel nodig voor het opladen
van je elektrische auto via een regulier stopcontact.

modus

Je hebt deze kabel nodig voor het opladen
van je elektrische auto via een Wallbox
of bij een openbare voorziening.

versterkt stopcontact

Een thuislaadoplossing die efficiënter is dan een normaal stopcontact (regulier stopcontact van het type Green'Up). Maakt het mogelijk om krachtiger op te laden (3,2 kW bij een versterkt stopcontact in vergelijking met 2,3 kW bij een normaal stopcontact) en is veiliger (voorzien van differentieelzekering).

wallbox

Privélaadpunt. Biedt een groter vermogen dan een normaal stopcontact, is efficiënter en maakt het mogelijk om sneller te laden. Dankzij het laadbeheer en de lekstroombescherming is dit een uitstekende thuislaadoplossing.