Meer informatie nodig over het EASY LINK-multimediasysteem?
Bluetooth®, Android Auto™ en Apple Carplay™, verbonden services, EASY CONNECT Store, de My Renault-toepassing, etc. Bekijk onze antwoorden op alle veelgestelde vragen.
Je kunt je telefoon via Bluetooth® aan EASY LINK koppelen voor de volgende zaken:
Zorg ervoor dat je smartphone is bijgewerkt met de meest recente softwareversie.
Je kunt de compatibiliteit van je smartphone met EASY LINK eenvoudig controleren op https://easyconnect.renault.be/nl/phone-pairing.
Voor het uitvoeren van een test moet je van de volgende zaken op de hoogte zijn:
Let op: enkele keren per jaar test Renault een groot aantal telefoons om er zeker van te zijn dat ze compatibel zijn met de verschillende functies in de auto. Het kan zijn dat jouw telefoon nog niet is getest door onze teams en dat sommige functies mogelijk niet op alle telefoonmodellen beschikbaar zijn.
Stap 1: zorg ervoor dat je telefoon correct is gekoppeld aan EASY LINK en dat de mediafunctie is ingeschakeld (het mediapictogram wordt in het wit gemarkeerd).
Let op: als je problemen hebt met het koppelen van je telefoon, zie je de veelgestelde vraag 'Ik kan mijn telefoon niet koppelen met EASY LINK' in hetzelfde helpgedeelte.
Stap 2: als de telefoon is gekoppeld aan EASY LINK, ga je naar het multimediamenu en klik je op'Media'. Kies de Bluetooth®-audiobron en selecteer muziek op je telefoon.
Let op: op sommige telefoons wordt de mediafunctie pas actief als er ten minste één muziekbestand op de telefoon staat. Controleer of er ten minste één nummer in het telefoongeheugen is opgeslagen.
Je telefoon kan met EASY LINK worden gekoppeld via Bluetooth®. Druk hiervoor op de telefoonwidget of, als er al een andere telefoon is verbonden, druk je op de telefoonsnelkoppeling boven in het scherm.
Als je je telefoon aan het EASY LINK-systeem wilt koppelen, volg je de onderstaande stappen:
Vanaf je telefoon:
Vanuit het hoofdmenu van EASY LINK:
Let op: er kunnen tot 6 telefoons worden opgeslagen in het multimediasysteem.
Als je het synchroniseren van contactpersonen niet hebt goedgekeurd, kun je dit ook in een later stadium nog doen. Selecteer in het Bluetooth®-menu van je telefoon de optie 'RENAULT' en selecteer vervolgens 'Contactpersonen synchroniseren'.
Stap 1: controleer of je telefoon correct is gekoppeld aan het EASY LINK-systeem.
Let op: als je problemen ervaart met het koppelen van je telefoon, zie je de veelgestelde vraag 'Hoe koppel ik mijn telefoon aan EASY LINK?' in hetzelfde helpgedeelte.
Stap 2: als je wilt bellen, ga je naar het telefoonmenu en druk je op 'Contacten'. Je contactpersonen worden automatisch geïmporteerd naar het EASY LINK-scherm. Selecteer de contactpersoon die je wilt bellen en druk op het nummer om te bellen.
Bellen kan op de volgende manieren:
Als je een oproep wilt beantwoorden, kun je opnemen door op de groene knop boven in het scherm te tikken.
Je kunt ook ophangen/opnemen door op de knop op het stuur te drukken.
Stap 1: als je problemen ervaart met het koppelen van je telefoon aan EASY LINK, zie je de veelgestelde vraag 'Hoe koppel ik mijn telefoon aan EASY LINK?' in hetzelfde helpgedeelte.
Stap 2: als het koppelproces nog altijd niet werkt, test je de compatibiliteit van je telefoon online.
Voor het uitvoeren van een test moet je van de volgende zaken op de hoogte zijn:
In specifieke secties van de verificatiepagina voor compatibiliteit wordt uitgelegd hoe je deze informatie vindt.
Stap 3: als de online compatibiliteitstest geen positief resultaat oplevert of als je jouw versie niet vindt in de lijst:
Om te beginnen zorg je ervoor dat je je ergens bevindt waar je CarPlay kunt openen.
Volg de onderstaande stappen om je iPhone te koppelen aan Apple CarPlay™:
Let op: Apple raadt het gebruik van een gecertificeerde kabel aan om problemen te voorkomen.
Let op: je kunt de iPhone gewoon blijven gebruiken wanneer deze met de USB-kabel is verbonden.
Als wifi en Bluetooth zijn uitgeschakeld, wordt op de iPhone aangeboden om deze in te schakelen, of krijg je de melding dat een USB-kabel moet worden aangesloten. Apple CarPlay™ werkt echter alleen met de USB-kabel. Druk dus op 'Alleen USB' op je iPhone
Als je Apple CarPlay™ wilt gebruiken, moet je beschikken over een iPhone 5 of nieuwer, met iOS 7.1 of hoger.
Let op: om er zeker van te zijn dat je smartphone compatibel blijft met Apple CarPlay™, raden we aan alle beschikbare software-updates te installeren.
De MY Renault-toepassing synchroniseren met mijn auto
Met Google adressen zoeken
Als je de EASY CONNECT Store wilt gebruiken, moet je eerst een MY Renault-account maken. Volg de onderstaande stappen:
Opmerking: de toegang tot je account wordt beveiligd met een wachtwoord. Houd het dan ook privé.
Opmerking: kijk in de map Spam als er geen activeringse-mail in het Postvak IN staat.
Als je een auto aan je MY Renault-account wilt toevoegen, volg je de onderstaande stappen:
Ga naar My Renault-pagina
Let op: als je nog geen account hebt gemaakt, zie je de veelgestelde vraag 'Hoe open ik de EASY CONNECT Store?' in hetzelfde helpgedeelte.
Let op: als je niet weet wat het VIN van je auto is, zie je de veelgestelde vraag 'Waar vind ik het VIN?'
Je auto is nu toegevoegd aan je MY Renault-account.
Als je je auto niet kunt toevoegen aan de virtuele MY Renault-garage, volg je de onderstaande stappen:
Via de Renault EASY CONNECT Store kun je verschillende acties uitvoeren:
Let op: voor toegang tot de Renault EASY CONNECT Store moet je je aanmelden bij je MY Renault-account en het tabblad 'EASY CONNECT Store' openen.
Verbonden services verlengen:
Als je gebruik wilt maken van de verbonden services in de MY Renault-toepassing, moet je beschikken over een smartphone met een van de volgende softwareversies:
Als je een account wilt maken in de MY Renault-toepassing en alle inhoud wilt kunnen bekijken, volg je de onderstaande stappen:
Opmerking: de toegang tot je account wordt beveiligd met een wachtwoord. Houd het dan ook privé.
Opmerking: kijk in de map Spam als er geen activeringse-mail in het Postvak IN staat.
Als je een auto aan je MY Renault-account wilt toevoegen, volg je de onderstaande stappen:
Let op: als je nog geen account hebt gemaakt, zie je de veelgestelde vraag 'Hoe maak ik een account in de MY Renault-toepassing?' in hetzelfde helpgedeelte.
Let op: als je niet weet wat het VIN van je auto is, zie je de veelgestelde vraag 'Waar vind ik het VIN van mijn auto?' in hetzelfde helpgedeelte.
Ja, je kunt meerdere auto's toevoegen aan één MY Renault-account.
Ga als volgt te werk:
Let op: indien nodig kun je de veelgestelde vraag 'Hoe voeg ik mijn auto toe aan mijn MY Renault-account?' raadplegen in hetzelfde helpgedeelte.
Je moet je MY Renault-toepassing synchroniseren met je auto om gebruik te kunnen maken van de verbonden functies van de MY Renault-toepassing.
Als je je MY Renault-toepassing wilt synchroniseren met je auto, volg je de onderstaande stappen:
Let op: voor meer informatie zie je de veelgestelde vraag 'Hoe maak ik een account in de MY Renault-toepassing?' in hetzelfde helpgedeelte.
Let op: als de melding verdwijnt voordat je de code hebt ingevoerd, kun je de code terugvinden via het kleine post-itpictogram boven in het scherm.
Als je de melding met de code echter niet ziet op het centrale scherm in de auto, wacht je vijf minuten en start je de synchronisatie met de MY Renault-toepassing opnieuw op.
Let op: als er echter niet wordt voldaan aan de vereisten voor synchroniseren, volg je onze stappen in de MY Renault-toepassing. Als je je services pas hebt geactiveerd in de auto, wacht je enkele uren voordat je je MY Renault-account synchroniseert met het voertuig.
Het is mogelijk om meerdere auto's toe te voegen aan je MY Renault-account. Het is echter niet mogelijk om een auto met meerdere MY Renault-accounts te synchroniseren.
Let op: zie ook de veelgestelde vraag 'Is het mogelijk om meerdere auto's toe te voegen aan mijn MY Renault-account?' in hetzelfde helpgedeelte.
Enkele mogelijke redenen:
Als je gebruik wilt maken van de services in de MY Renault-toepassing, moeten deze services op voorhand worden geactiveerd in je auto.
Volg de onderstaande stappen om de services in je auto te activeren:
Als je de services vanuit de MY Renault-toepassing wilt gebruiken, moet je je MY Renault-toepassing ook synchroniseren met je auto.
Je auto synchroniseren met de MY Renault-toepassing:
Het VIN is het voertuigidentificatienummer. Dit nummer bestaat uit 17 tekens.
Het is terug te vinden in het autoregistratiecertificaat (sectie E) of in de linkerbenedenhoek van je voorruit.
Je hebt het VIN nodig om een auto toe te kunnen voegen aan je MY Renault-account.
Je kunt het e-mailadres dat aan je MY Renault-account is gekoppeld, wijzigen door de onderstaande stappen te volgen:
Als je je bestemming vanuit de MY Renault-toepassing naar je auto wilt sturen, volg je de onderstaande stappen:
Je kunt via de MY Renault-toepassing een Renault-dealer zoeken:
Controleer om te beginnen of je voertuig is verbonden en of er gegevens worden gedeeld.
Als je je auto wilt verkopen, volg je de onderstaande stappen:
Let op: bekijk de veelgestelde vraag 'Hoe verwijder ik mijn auto uit de MY Renault-toepassing?' in hetzelfde helpgedeelte.
Als je je auto uit de MY Renault-toepassing wilt verwijderen, volg je de onderstaande stappen:
Let op: als je meerdere voertuigen in je MY Renault-account hebt staan, kies je het voertuig dat je wilt verwijderen.
hulppagina
Verbonden Z.E.-services
Ontdek de antwoorden op al je vragen over verbonden Z.E.- services.
Als je het opladen van je Renault ZOE wilt inplannen via het EASY LINK-scherm, volg je de onderstaande stappen:
• In het hoofdmenu klik je op 'Instellingen' en daarna op 'Voertuig' onderaan het scherm;
• Open het EV-menu en klik op het tabblad 'Opladen' in de linkerbenedenhoek van het scherm.
• Voor het programmeren van het opladen klik je op 'Programmeren'. Voer je voorkeuren in (begintijd, eindtijd en gekozen dagen). Je kunt dan alle instellingen bekijken vanaf het tabblad 'Kalender'.
• De gekozen dagen en tijden kunnen worden bekeken door op de pijl te klikken.
Let op:
Als je de airconditioning voor je auto wilt instellen via EASY LINK, volg je de onderstaande stappen:
Als dit niet werkt, controleer je het volgende:
Let op: direct opladen is niet mogelijk wanneer er een planning wordt gebruikt.
Als je de airconditioning wilt inschakelen vanuit de mobiele MY Renault-toepassing, klik je op de knop onder de actieradius van de auto en de accustatus
Om het gebruik van de airconditioning in te plannen, klik je op het tabblad 'Comfort' om de opties voor inplannen te openen.
Als dit niet werkt, controleer je het volgende:
Voor het gebruiken van verbonden Z.E.- services in de MY Renault-toepassing moet je beschikken over een smartphone met een van de drie meest recente Android- of iOS-versies.
Klik op de volgende links om de versie op je smartphone te controleren en om te achterhalen hoe je deze bijwerkt:
Als je toegang wilt krijgen tot de verbonden Z.E.- services, moet je de volgende procedure volgen vanaf een smartphone:
Nee. Je moet een account aanmaken via de MY Renault-smartphone-app om deze verbonden Z.E.-services te kunnen gebruiken.
Als je je verbonden services wilt verlengen, ga je naar je account op de MY Renault-site . Ga vervolgens naar de Store.
Je kunt dan de status van je services bekijken en de contracten indien nodig verlengen, of nieuwe services kopen.
In de mobiele MY Renault-app kun je een route voorbereiden door de laadpunten te zoeken die tijdens de rit het meest geschikt zijn voor jouw auto.
Als je de ritgegevens invoert (accuniveau, aantal passagiers, aantal koffers, etc.), krijg je een geschatte route waarbij je rit en de laadtijden worden gesimuleerd.
Omdat deze rit een schatting is, kunnen we niet garanderen dat de laadpunten op de bestemming ook daadwerkelijk beschikbaar zullen zijn.
Onze instructieboekjes raadplegen
Meer weten?
multimediasysteem
EASY LINK
compatibiliteit
Controleer of jouw telefoon geschikt is