Een innovatieve, full hybrid SUV verdient al even innovatieve technologie: het XXL OpenR-scherm dat het nieuwe OpenR Link-systeem gebruikt, de gloednieuwe E-Tech Hybrid-motor, het exclusieve nieuwe Harman Kardon-systeem en de 4Control Advanced-vierwielsturing. Klinkt mooi, maar wat zit er nu precies achter deze toptechnologie?

open-scherm: XXL, immersief, op maat

Dit imposante scherm combineert een horizontaal, digitaal 12,3” instrumentenpaneel en een verticaal 12” multimediascherm. Schok- en krasbestendig, versterkt en behandeld om weerspiegelingen en vingerafdrukken te minimaliseren. Daarbovenop komt nog een 9,3” head-up-display, die op de voorruit geprojecteerd wordt. Goed voor maar liefst 1000 cm2 aan informatie.

 

Al kan je die volledig naar je eigen zin organiseren: je maakt gewoon een eigen profiel met eigen instellingen, zoals welke info je juist ziet, je Bluetooth-verbinding, je favoriete radiostations en meer. Handig!

openR Link-systeem

Het multimediascherm gebruik je heel intuïtief. Daar zorgt het OpenR Link-systeem voor, ontwikkeld met Google. Het is niet alleen compatibel met Android Auto, maar ook met Apple Carplay. En natuurlijk geniet je van heel wat apps, zoals Google Maps, Google Assistant en Google Play. Upgraden gebeurt automatisch, zoals het hoort. En het systeem is zo gebouwd dat het nu al klaar is voor verdere ontwikkelingen in de toekomst.

 

De krachtbron van het systeem is het derde generatie Snapdragon Automotive Cockpit-platform met een 8 core-processor. Dit ontwikkelde Renault samen met Qualcomm. En de resultaten mogen er zijn: de beweging op het scherm is acht keer vloeiender dan bij de vorige generatie. Bovendien werkt de connectiviteit buitengewoon goed voor alle mogelijke technologieën die nodig zijn voor de rijbijstands- en veiligheidssystemen.

innoverende motor

Een gloednieuwe E-Tech hybrid-motor koppelt rijplezier aan een laag verbruik en een lage CO2-uitstoot. De technologie is ontworpen en gepatenteerd door Renault. Een 1,2 liter, driecilinder turbo benzinemotor (130 pk) is gekoppeld aan een stevige elektromotor (68 pk). Een Hybrid Starter Generator laat de verbrandingsmotor starten, en dan is er nog een 1,7 kWh/400V lithium-ionbatterij met grote capaciteit. Samen zorgen ze voor nog meer kracht en een nog hoger koppel. Zo geniet je altijd van de efficiëntste motor die beschikbaar is op de markt: omdat je in de stad meestal elektrisch rijdt, bespaar je maar liefst 40% benzine. De slimme versnellingsbak schakelt automatisch tussen de verschillende motoren. Zo is de rit met nieuwe SUV Renault Austral E-Tech full hybrid altijd zo dynamisch en verbruiksvriendelijk mogelijk.

indrukwekkend geluid

Je vindt overal toptechnologie in nieuwe SUV Renault Austral E-Tech full hybrid. Ook in de geluidsinstallatie. Het exclusieve nieuwe Harman Kardon-systeem levert in totaal maar liefst 485 W via 2 tweeters aan de zijkanten van het dashboard, 2 woofers in de voordeurpanelen, 2 surround-luidsprekers, 1 unit voorin in het midden, 2 tweeters en 2 woofers in de achterdeurpanelen en 1 subwoofer in de bagageruimte. Zo ervaar je geluid op de meest meeslepende manier.

4control advanced vierwielsturing

Renault ontwikkelt al jaren vierwielsturing. Nu is er een nieuwe versie: 4Control Advanced. Bij lage snelheden sturen de achterwielen 5° in de andere richting dan de voorwielen. Dat zorgt voor een draaicirkel van 10,1 meter, wat eigenlijk de draaicirkel van een stadswagentje is. Vanaf 50 km/u sturen de wielen dan weer 1° mee in dezelfde richting als de voorwielen, waardoor de Austral stabieler is en sneller door de bocht kan.