franse electropop-auto's

RENAULT

het merk Renault

"De toekomst vormgeven betekent voortbouwen op 127 jaar ontwikkeling. Wij zien de auto als een duurzame, intelligente en connected mobiliteitsoplossing. We maken auto's die echt deel uitmaken van je dagelijks leven, die passen bij de tijd en die alles te bieden hebben wat je zoekt in een auto." Fabrice Cambolive, CEO Renault

ontwerper van auto's voor het leven
ontwerper van auto's voor het leven
Al meer dan 127 jaar ontwikkelt Renault avant-gardistische auto's en staat innovatie hoog in het vaandel. Design, comfort, technologie, veiligheid: onze auto's groeien en evolueren met je mee. Elke Renault biedt een unieke ervaring.
het best verkopende Franse automerk ter wereld  
n°1
internationale aanwezigheid  
+ 120 landen
technologie voor een optimale ervaring
technologie voor een optimale ervaring
openR link-multimediasysteem met ingebouwde Google-services¹, verduisterend Solarbay® panoramadak, Human First-programma³: elke innovatie zorgt voor nog meer comfort, bescherming en rijplezier. Onze visie: technologie tot jouw dienst.
actieve patenten 
+ 12.000
E-Tech, toonaangevend in de overstap naar elektrisch
E-Tech, toonaangevend in de overstap naar elektrisch
Renault, pionier op het gebied van elektrische auto's in Europa, past E-Tech-technologie toe op al zijn elektrische auto's: electric, self-charging full hybrid en hyper hybrid plug-in. Met Renault kan iedereen overstappen op elektrisch.
verkochte elektrische auto's in Europa in 2024 
1 op de 2
verkoop van hybride auto's in Europa in 2024  
n°2
inzet voor duurzaamheid⁴
inzet voor duurzaamheid⁴
Renault zet zich op verschillende manieren in: vermindering van de uitstoot van broeikasgassen⁵, gerecyclede⁶ en recyclebare⁷ materialen, en een tweede leven met zijn Europese fabriek die is ingericht in het kader van de circulaire economie.
minimum recyclingpercentage voor onze auto's  
85%
Doelstelling voor 2030 wat betreft gerecyclede materialen of materialen uit de circulaire economie⁶ in onze auto's 
33%
elektropopcultuur
elektropopcultuur
Renault, al meer dan 127 jaar een Frans icoon, versterkt zijn band met zijn doelgroep door middel van partnerschappen, populaire evenementen en grootschalige culturele projecten.
ontdek ook

De Renault van morgen

conceptauto's
het merk Renault - de Renault van morgen

de geschiedenis van ons merk

The Originals Museum
het merk Renault - merkgeschiedenis

de merchandisecollectie van Renault

The Originals Store
het merk Renault - The Originals Store

de nieuwe etalage op de Champs-Elysées in Parijs

le défilé renault®the carwalk
het merk Renault - de Renault Parade

internationale onderscheidingen 2024-2025

meer dan 100 onderscheidingen
het merk Renault - onderscheidingen voor Renault

¹Het openR link-multimediasysteem past zich aan je rijprofiel aan met functies, diensten en apps. 

Met openR link met ingebouwde Google-services heb je toegang tot je eigen routes en apps en beleef je een volledig persoonlijke rijervaring.

openR link bevat Google Maps voor navigatie in real time, Google Assistent voor spraakgestuurde functies en Google Play voor apps in de auto.

Google, Google Play, Google Maps, Waze en andere merken zijn handelsmerken van Google LLC

²Optioneel afhankelijk van de versie.

³Via het "Human First-programma", dat in 2023 door Renault werd gelanceerd, maakt het grote publiek kennis met alle veiligheidsinitiatieven die Renault positioneren als een merk dat staat voor technologische ontwikkeling en dat benaderbaar is. 

⁴Het merk Renault is wereldwijd geïntegreerd in de Renault Group, die een duurzaam ontwikkelingsbeleid hanteert op basis van drie pijlers: milieu, maatschappij en samenleving. Interne bron op het gebied van duurzaamheid - Renault Group

5De Renault Group wil de uitstoot van broeikasgassen door de aankoop van materialen en onderdelen en het gebruik van auto's tussen 2019 en 2030 met 27% verminderen, en de directe en indirecte uitstoot van de vestigingen van de Group met 62%. 

6In 2030 is 33% van de materialen gebruikt in onze auto's afkomstig uit de circulaire economie, als een gewogen gemiddelde van productieaantallen, inclusief materialen die gerecycled zijn volgens de ISO 14021-norm en productieafval dat opnieuw wordt opgenomen in productieprocessen op een fabriekslocatie.

7Auto's die voor minstens 85% recyclebaar zijn volgens Richtlijn 2005/64, ook wel bekend als de 3R-richtlijn.