"De toekomst vormgeven betekent voortbouwen op 127 jaar ontwikkeling. Wij zien de auto als een duurzame, intelligente en connected mobiliteitsoplossing. We maken auto's die echt deel uitmaken van je dagelijks leven, die passen bij de tijd en die alles te bieden hebben wat je zoekt in een auto." Fabrice Cambolive, CEO Renault
¹Het openR link-multimediasysteem past zich aan je rijprofiel aan met functies, diensten en apps.
Met openR link met ingebouwde Google-services heb je toegang tot je eigen routes en apps en beleef je een volledig persoonlijke rijervaring.
openR link bevat Google Maps voor navigatie in real time, Google Assistent voor spraakgestuurde functies en Google Play voor apps in de auto.
Google, Google Play, Google Maps, Waze en andere merken zijn handelsmerken van Google LLC
²Optioneel afhankelijk van de versie.
³Via het "Human First-programma", dat in 2023 door Renault werd gelanceerd, maakt het grote publiek kennis met alle veiligheidsinitiatieven die Renault positioneren als een merk dat staat voor technologische ontwikkeling en dat benaderbaar is.
⁴Het merk Renault is wereldwijd geïntegreerd in de Renault Group, die een duurzaam ontwikkelingsbeleid hanteert op basis van drie pijlers: milieu, maatschappij en samenleving. Interne bron op het gebied van duurzaamheid - Renault Group
5De Renault Group wil de uitstoot van broeikasgassen door de aankoop van materialen en onderdelen en het gebruik van auto's tussen 2019 en 2030 met 27% verminderen, en de directe en indirecte uitstoot van de vestigingen van de Group met 62%.
6In 2030 is 33% van de materialen gebruikt in onze auto's afkomstig uit de circulaire economie, als een gewogen gemiddelde van productieaantallen, inclusief materialen die gerecycled zijn volgens de ISO 14021-norm en productieafval dat opnieuw wordt opgenomen in productieprocessen op een fabriekslocatie.
7Auto's die voor minstens 85% recyclebaar zijn volgens Richtlijn 2005/64, ook wel bekend als de 3R-richtlijn.