Een hybride voertuig combineert twee aandrijfmotoren: een verbrandingsmotor (meestal benzine) en een elektromotor. Hiervoor is het voertuig uitgerust met een verbrandingsmotor, ten minste één elektromotor en een tractiebatterij.
Een hybridewagen kan enkel starten met behulp van een elektromotor. Daarna wisselt hij tussen de hybrideaandrijving (benzine- en elektromotor), de elektrische aandrijving (elektromotor) en de verbrandingsmotor (benzinemotor).
Deze omschakeling gebeurt automatisch naargelang de gevraagde acceleratie, het type terrein en het laadniveau van de tractiebatterij. De bestuurder kan ook handmatig tussen de verschillende aandrijvingen schakelen.
Zoals je wellicht al weet, beschikt een hybride voertuig over een benzinemotor (of een ander type verbrandingsmotor) en één of twee elektromotoren. Tijdens het rijden gebruikt hij opeenvolgend de elektrische energie (van de elektromotor), de hybride-energie (van beide motoren gelijktijdig) en de thermische energie (van de benzinemotor alleen). Met andere woorden, een hybride voertuig gebruikt drie soorten aandrijvingen:
Het voertuig schakelt automatisch tussen de elektrische, hybride- en thermische aandrijving via een ingebouwd elektronicasysteem. Dit systeem houdt rekening met twee criteria: de druk op het gaspedaal en het laadniveau van de tractiebatterij.
Bij het starten en tot een snelheid tussen 70 en 130 km/u gebruikt de hybride wagen enkel de elektromotor. Als de bestuurder het gaspedaal verder indrukt, als het terrein meer vermogen vereist (bij een steile helling bijvoorbeeld) of als de batterij niet voldoende geladen is, doet de wagen een beroep op de verbrandingsmotor. Deze laatste zal, naargelang de situatie, de elektromotor (hybride aandrijving) ondersteunen of de aandrijving volledig op zich nemen (100% thermische aandrijving).
Opmerking: parallel met dit automatische omschakelingssysteem kan de bestuurder ook handmatig de elektrische aandrijving kiezen indien de batterij voldoende geladen is.
Net zoals in een voertuig met een verbrandingsmotor, slaat de tractiebatterij energie op die nodig is voor de goede werking van de hybride wagen.
Opladen gebeurt op drie verschillende manieren, waarvan twee manieren geen actie van de bestuurder vereisen:
De hybride wagen, al dan niet oplaadbaar, laadt dus op tijdens het rijden en/of via aansluiting op het elektriciteitsnet.
Opmerking: net zoals voor de batterijen van elektrische voertuigen, zorgt Renault voor de recyclage van gebruikte batterijen van hybride voertuigen via een samenwerkingsverband met gespecialiseerde industriële partners.
We onderscheiden drie soorten hybride voertuigen: een niet oplaadbare 100% hybride wagen, een oplaadbare hybride wagen en een mild hybrid.
Al deze voertuigen zijn uitgerust met een verbrandingsmotor en minstens één elektromotor en een tractiebatterij. Ze verschillen echter op het vlak van aandrijving, transmissie, laadmethode, verbruik en milieu-impact.
Je vindt alle details over oplaadbare hybridewagensop onze specifieke pagina.
Een niet oplaadbare hybride wagen maakt gebruik van de verbrandingsmotor en regeneratief remmen om de batterij op te laden.
Een oplaadbare hybride wagen maakt ook gebruik van deze twee laadmethoden, maar kan daarnaast opladen via het elektriciteitsnet. De batterij heeft een groter vermogen en heeft dus een groter elektrisch rijbereik (tot 50 km in gemengde WLTP-cyclus*) en een hogere snelheid (bij 100% elektrische aandrijving) dan de batterij van een niet oplaadbare hybride.
WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures): met dit nieuwe protocol bekomen we resultaten die beter aansluiten bij de werkelijk vastgestelde resultaten tijdens dagelijkse trajecten, in vergelijking met de NEDC-norm.
* in gemengde WLTP-cyclus (onder voorbehoud van definitieve homologatie)
Een niet oplaadbare hybride wagen laadt op tijdens het rijden: de bestuurder hoeft dus helemaal niets te doen.
Bij een oplaadbare hybride wagen raden we je echter sterk aan om de batterij op te laden via het elektriciteitsnet (laadpaal, huishoudelijk stopcontact, snellaadpunt...) zodra dat nodig is. Zo geniet je optimaal van de voordelen die een oplaadbare hybride biedt (groter rijbereik, hogere snelheid bij elektrisch rijden, minder verbruikskosten ...).
Beide voertuigtypen werken perfect met behulp van één benzinetank. Als de batterij leeg is maar er zit nog voldoende benzine in de tank, kan je nooit in panne vallen.
Nee, dat is niet mogelijk.
Dankzij de verbrandingsmotor kan een hybride wagen ook met een lege batterij blijven rijden. Omgekeerd is echter niet mogelijk: de hybride- en elektrische aandrijving ondersteunen de verbrandingsmotor, maar kunnen deze niet volledig vervangen (behalve op kortstondige momenten). Bij een lege benzinetank kunnen de andere aandrijvingsmodi de werking van het voertuig maar heel even overnemen voordat hij in panne valt.
Thuis opladen: sluit je elektrische wagen gewoon aan op een speciaal voorzien stopcontact en laad de batterij volledig op in ongeveer 4 tot 10 uur. We raden hiervoor een thuislaadpaal van 7 kW* aan. Een erkende installateur kan buitenshuis een waterdichte laadpaal plaatsen.
Publiek opladen: je kan je elektrische wagen opladen op een bedrijfssite, bij een openbaar laadstation, bij een Renault-concessiehouder en op parkings van winkelcentra.
Meer weten over onze 100% elektrische E-Tech-technologie
De dagelijkse hoeveelheid energieverlies is te klein om een grote invloed te hebben. De wagen moet wekenlang stilstaan om een merkbare verlaging van het batterijniveau vast te stellen.
De elektromotor verbruikt enkel energie als je versnelt. Bij stilstand verbruiken alleen de accessoires, zoals verwarming en airco, energie wanneer ze actief zijn. In de file ga je continu stoppen, versnellen en vertragen. Dat is eerder gunstig voor elektrische motoren die energie recupereren tijdens het vertragen en het remmen (in vergelijking met de meeste diesel- of benzinemotoren).
Het rijbereik van een elektrisch voertuig is afhankelijk van het vermogen van het model, het gebruik en meerdere externe factoren. Dit zijn factoren zoals de hellingsgraad van de baan, de snelheid, de rijstijl (sportief, vlot, zuinig) en weersomstandigheden (bij een lage temperatuur wordt de verwarming ingeschakeld, waarvoor elektriciteit nodig is en waardoor het rijbereik dus daalt).
Elektrische voertuigen van Renault hebben, op basis van werkelijke gebruikscijfers, een rijbereik tot 395 km volgens WLTP voor de 100% elektrische Zoe E-Tech, tot 200 km voor de 100% elektrische Kangoo E-Tech (bij leveringen) en tot 120 km voor de 100% elektrische Master E-Tech (bij leveringen).
De meeste verzekeraars bieden vandaag de dag specifieke contracten voor elektrische wagens aan.
De verzekeringscontracten voor de 100% elektrische Renault E-Tech zijn perfect aangepast aan je elektrische wagen en dekken in het bijzonder de batterij in geval van schade.
Het verschil zit vooral in de garantie wat de efficiëntie van de batterij betreft.
Mijn wagen is verzekerd tot minstens 75% laadvermogen in geval van een huurbatterij en tot 66% laadvermogen gedurende 8 jaar of 160.000 km in geval van een gekochte batterij.
Zakt het vermogen lager dan deze drempels, dan wordt de batterij vervangen of hersteld voor een goede werking.
Alleen bij een huurbatterij heb je recht op assistentie bij een 'energiepanne'.
Laad je 100% elektrische E-Tech op:
thuis via een huishoudelijk stopcontact (versterkt of standaard) of aan een wall box.
Mobilize power solutions begeleidt je bij de installatie van een laadoplossing aan huis. Bestel je laadoplossing aan huis bij de aankoop van je nieuwe Renault bij de verdeler.
Onderweg aan één van de vele openbare laadmogelijkheden. Gehaast? Kies dan voor een snellader. Vind via je routeplanner de dichtstbijzijnde laadpaal. Met de Mobilize Charge Pass kan je gemakkelijk betalen bij de meest openbare laadpalen.
De historiek van je voertuig is online pas beschikbaar vanaf de aankoopdatum van de wagen.
Dit betekent dus dat je het onderhoud dat de vorige eigenaar heeft laten uitvoeren, niet kan zien.
Om alle functionaliteiten van de online historiek te zien, geef je de naam en voornaam op het inschrijvingsbewijs en van je My Renault-account door aan de medewerker in de werkplaats.
Renault biedt verschillende formules aan naargelang je behoeften. Alle garanties gaan in op de leveringsdatum die in het garantieboekje is vermeld. Je ontvangt dit document bij de levering van je wagen.
De garantie is van toepassing voor het verkochte voertuig in België op voorwaarde dat de wagen in een van de volgende landen rijdt en ingeschreven is:
BELGIË - METROPOLITAANS FRANKRIJK EN FRANSE OVERZEESE DEPARTEMENTEN - DUITSLAND - ANDORRA - OOSTENRIJK - SPANJE - ITALIË - LIECHTENSTEIN - LUXEMBURG - MONACO - NEDERLAND - PORTUGAL - SAN MARINO - ZWITSERLAND - BOSNIË-HERZEGOVINA - KROATIË - DENEMARKEN - FINLAND - GROOT-BRITTANNIË - GRIEKENLAND - HONGARIJE - IERLAND - MACEDONIË - NOORWEGEN - POLEN - TSJECHISCHE REPUBLIEK - SLOWAKIJE - SLOVENIË - ZWEDEN
Ja, je kan de garantie verlengen.
Je kan de digitale handleiding van je voertuig vinden in je My Renault-klantenzone.
Je vindt ze echter ook op onze specifieke pagina voor handleidingen en instructievideo's.
We hebben instructievideo's gemaakt waarin we het gebruik van bepaalde uitrustingen uitleggen.
Kies je model en uitvoering om alle instructievideo's op onze specifieke webpagina te vinden.
Ja, vele nieuwe modellen zijn beschikbaar voor een proefrit binnen ons Renault-netwerk.
Onze verkoopteams stellen alles in het werk om je in alle veiligheid in onze showrooms te ontvangen en om ervoor te zorgen dat de proefrit volgens strikte hygiënemaatregelen verloopt. We desinfecteren de sleutels en alle oppervlakken in en rond het voertuig die mogelijk zijn aangeraakt door een vorige bezoeker.
Je kan een aanvraag voor een proefrit indienen op de pagina van het voertuigmodel.
Of stuur ons je verzoek voor een proefrit via deze link.
Geef het model door, kies je Renault-verdeler, bezorg ons je persoonlijke gegevens en duid je beschikbare momenten aan. Een Renault-adviseur zal contact met je opnemen om de afspraak te bevestigen. Daarna ontvang je een bevestigingsmail met alle details van de gemaakte afspraak.
Maak heel eenvoudig een afspraak voor een proefrit en maak je klaar voor een sensationele ontdekking met Renault. Noteer de datum in je agenda!
We vragen je om tien minuten op voorhand aanwezig te zijn.
Bij aankomst zal een verkoper je ontvangen en naar de testwagen begeleiden.
De proefrit duurt ongeveer 30 minuten en je hebt de kans om de functies en prestaties van het gekozen Renault-model zelf te ontdekken.
Indien je niet helemaal tevreden bent, kan de verkoper je een ander model voorstellen om te testen.
Een proefrit verplicht je in geen geval tot de aankoop van het voertuig. Vóór de proefrit vragen we je gewoon om een geldig rijbewijs B voor te leggen. Je ondertekent een overeenkomst waar je naam, de naam van de verkoper, de dag, het tijdstip van vertrek en de kilometerstand vermeld staan. Deze overeenkomst wordt beëindigd zodra je het testvoertuig bij ons terugbrengt.
De leveringstermijn is afhankelijk van het voertuig en de details van de bestelling. Je verdeler kan je precieze informatie verstrekken over de levering van het voertuig dat jij hebt gekozen.
Na het plaatsen van de bestelling kan je de voortgang van je bestelling volgen via je My Renault-account. Je kan je klantenzone aanmaken via de volgende link: My Renault.
Volg je bestelling heel eenvoudig op in het dashboard.
Als je aanvullende informatie wenst die je niet in My Renault kan terugvinden, neem je best contact op met je verdeler.
Je kan het volledige aanbod van Renault ontdekken in de rubriek Renault-voertuigen. Hier vind je al onze aanbiedingen voor nieuwe personen- en bedrijfsvoertuigen, tweedehandsvoertuigen en mogelijke financieringen.
Klik hier voor een overzicht van alle nieuwe voertuigen die we in voorraad hebben en die dus meteen beschikbaar zijn.
Je vindt alle nieuwe Renault-voertuigen in de rubriekToekomstige modellen.
De stock van nieuwe voertuigen wordt dagelijks bijgewerkt. Een voertuig is dus beschikbaar zolang hij op de site wordt getoond.
Dit bedrag dient als bewijs van je intentie om het voertuig te willen kopen. Het bedrag wordt niet ingehouden van je bankrekening en wordt na 7 dagen automatisch gedeblokkeerd.
Met een Renault garantie-uitbreiding kan je de garantie aanpassen volgens jouw behoeften.
Renault biedt verschillende uitbreidingsformules voor de fabrieksgarantie aan op basis van het gebruik van je wagen (aantal jaren en afgelegde kilometers). Met een uitbreiding wordt de fabrieksgarantie verlengd tot 5 jaar of 100.000 kilometer. Neem contact op met je Renault-verdeler om een garantie-uitbreiding af te sluiten.
Het enige wat jij moet doen, is de duur en het aantal kilometer kiezen. Zo betaal je elke maand voor wat je nodig hebt. (7 jaar en 200.000 km).
Kocht je onlangs een Renault? Tot je eerste onderhoud kan je nog een onderhoudscontract afsluiten.
Wanneer?
Je kan een onderhoudscontract afsluiten tot het einde van de 12e maand volgend op de datum van de eerste inverkeerstelling van het voertuig die op het inschrijvingsbewijs is vermeld en vóór het overschrijden van het aantal kilometers voor een eerste revisie (alleen voor onderhoudscontracten).
Hoe?
Neem contact op met je dichtstbijzijnde Renault-verdeler.
Voor wie?
Onderhoudscontracten zijn voorbehouden aan particuliere klanten, vakmannen, handelaars en vrije beroepen met een wagenpark van minder dan 10 voertuigen.
Het onderhoudscontract eindigt zodra één van beide termijnen (duur en/of km) bereikt is. De duur van het contract omvat de duur van de fabrieksgarantie en wordt berekend vanaf de leveringsdatum van het voertuig, ongeacht de datum waarop het contract is afgesloten. Voor de kilometerstand wordt de berekening gestart vanaf "kilometer 0".
Hoe kan ik mijn contract opzeggen, overdragen of wijzigen?
Voor alle vragen over het:
neem je best contact op met onze klantendienst.
Ja, Renault biedt je het forfait 'Advantage' aan.
Het forfait Advantage is de ideale oplossing voor voertuigen die ouder zijn dan 5 jaar.
Dit forfait omvat de werkuren en wisselstukken tegen voordelige prijzen.
Je kan een onderhoudscontract afsluiten indien:
Klik hier voor meer informatie over onze onderhoudscontracten.
De Renault-fabrieksgarantie is, afhankelijk van het model, 2 of 3 jaar geldig. Deze garantie omvat een 24/7 assistentie bij pannes en een gratis herstelling, wisselstukken en werkuren inbegrepen.
De Renault-garantie is geldig in het buitenland:
De garantie op herstellingen is van toepassing op alle Renault-voertuigen en alle herstellingen die binnen het Renault-netwerk worden uitgevoerd. De garantie is 1 jaar geldig op onderdelen en werkuren.
De garantie 'Antiroest' waarborgt het koetswerk en de onderkant van alle Renault-voertuigen tegen perforatie van binnenuit als gevolg van corrosie van het plaatwerk, veroorzaakt door een fabricage-, materiaal- of toepassingsfout van de beschermingsproducten.
Uitwerpselen van vogels veroorzaken een chemische reactie waardoor de lak verkleurt en loskomt. Daarom moet je vogelpoep op je voertuig meteen verwijderen, want de schade is onomkeerbaar.
De contractuele garantie dekt de herstelling of vervanging van onderdelen met lakschade (aantasting van de lak- of vernislaag), waarvan de oorzaak te wijten is aan een materiaal-, fabricage- of toepassingsfout die door de fabrikant wordt erkend. De garantie dekt daarentegen geen schade die door externe factoren is veroorzaakt, zoals uitwerpselen van vogels.
Volgens onze algemene verkoopsvoorwaarden hebben we een voorraad wisselstukken van alle modellen gedurende TEN MINSTE 10 jaar na de verkoopdatum. Na deze periode kunnen we de beschikbaarheid niet garanderen. Alle autofabrikanten houden hierbij dezelfde voorwaarden aan.
Het is dus mogelijk dat bepaalde onderdelen na deze periode van 10 jaar niet langer beschikbaar zijn of dat ze juist langer voorhanden zijn. In elk geval kan je erop rekenen dat onze afdeling Onderdelen & Accessoires alles in het werk zal stellen om een oplossing te vinden voor onze klanten. Hiervoor doen we een beroep op onze leveranciers en ons Europese netwerk.
De onderhoudsintervallen variëren naargelang het voertuigmodel, de motoren en het bouwjaar.
Ga gewoon naar je My Renault-klantenzone voor een overzicht van je onderhoudsintervallen. Hier vind je alle informatie over je voertuig terug.
Als je nog geen account hebt aangemaakt, kan je:
Contact opnemen met de Klantendienst op 02/370.64.61 (oproep aan lokaal tarief, van maandag tot vrijdag van 8 tot 19 uur en zaterdag van 9 tot 12 uur). Houd hierbij steeds je voertuiggegevens bij de hand.
Renault maakt het voor alle klanten mogelijk om online een offerte te vragen, een afspraak te maken en vooraf te betalen. En dat in slechts enkele klikken.
Tegenwoordig zijn voertuigen steeds vaker uitgerust met een geoptimaliseerd motorkoppel, een gefinetuned chassis (ook bij niet-sportauto's) en rijhulpsystemen (remhulp, ESP enz.). Hierdoor worden de mechanische onderdelen over het algemeen meer belast, en in het bijzonder de onderdelen die in contact staan met de weg. Vaak wordt er gekozen voor een zachtere rubbersamenstelling om de wegligging te verbeteren. Dit betekent dat de banden vaak na 10.000 km al versleten zijn.
Tips:
Het aantal kilometers dat de banden hebben afgelegd, is dus niet de enige factor die meespeelt bij de levensduur ervan.
Een essentiële stap voor de goede werking van de roetfilter is een periodieke reiniging. Dat kan aan de hand van een forse temperatuurstijging, die alleen mogelijk is bij een voldoende lange rijtijd en een constante snelheid.
Dit kan dus perfect op de weg of de autosnelweg. Als je echter vooral korte afstanden in de stad aflegt, kan dit leiden tot een vroegtijdige vervanging van de roetfilter (FAP).
Als je een ongeluk met je voertuig hebt gehad en/of je voertuig rijdt niet meer, neem je best contact op met Renault Assistance
Het rode STOP-lampje betekent dat je onmiddellijk moet stoppen met rijden. Neem meteen contact op met Renault Assistance
I - Informatie over de software:
Schakel in je voertuig de R-Link 2 in;
Druk op 'Menu';
Daarna op 'Systeem';
Ga naar de 2e pagina;
Druk op 'Systeeminformatie':
Je krijgt dan een overzicht van de volgende gegevens:
II - Informatie over kaarten:
[**** Nieuwe Espace ****]
Ga terug naar het hoofdmenu
Druk op 'Menu'
Daarna op 'Navigatie'
Daarna op 'Instellingen'
Ga naar de 2e pagina
Druk tot slot op 'Inhoud'.
[**** Kadjar ****]
Ga terug naar het hoofdmenu.
Druk op 'Menu';
Daarna op 'Navigatie;
Druk op het snelmenu rechts onderaan het scherm.
Druk daarna op 'Versie'.
I - Opslag van je R-Link 2-gegevens op een USB-stick
Let op: er verschijnt geen bericht dat de gegevensopslag klaar is.
Aan het einde van dit proces staat een bestand met de naam 'R-Link' op je USB-sleutel.
II - Synchronisatie van opgeslagen gegevens met R-Link Store
In deze stap wordt je R-Link Store-account met je R-Link gesynchroniseerd.
III - Update(s) van het navigatiesysteem en/of de kaarten
IV - Downloads
V - Installatie van updates op je R-Link 2
NB: zodra het systeem is bijgewerkt, zal de R-Link 2 herstarten.
I - Beschrijving
Vanuit je My Renault-account kan je je R-Link 1 en/of 2 beheren. Dankzij de R-Link Store kan je de inhoud van je My Renault-account en je R-Link 1 en/of 2 synchroniseren, je R-Link en de kaarten bijwerken, naar de catalogus gaan en nog veel meer.
II - Registratie
III - Toolbox downloaden [***Kiezen tussen R-Link 1 of 2***] [***R-Link 1***]
Na het aanmaken van je account en het registreren van het voertuig moet je de R-Link Toolbox-applicatie downloaden en installeren op je computer vanuit het menu R-Link Store > Welkom > R-Link Toolbox (pictogram in het midden).
[***R-Link 2***]
Na het aanmaken van je account en de registratie van het voertuig, moet je de R-Link Toolbox-applicatie downloaden en installeren op je computer vanuit het menu R-Link Store > Welkom > R-Link Toolbox.
I - Opslag van je R-Link 2-gegevens op een USB-stick
Let op: er verschijnt geen bericht dat de gegevensopslag klaar is.
II -Synchronisatie van producten
IIIā Download van producten
IVā Update in je voertuig
V - Controle van de installatie van Coyote Serie
Via deze link vind je de antwoorden op vragen over Radio connect R&GO.
Via deze link vind je de antwoorden op vragen over Media Nav.
Dit ballonkrediet is een financiering van Mobilize Financial Services.
Bij de aankoop van je wagen heb je de keuze voor deze financiering gedurende een looptijd van 36, 42 of 48 maanden. Je betaalt elke maand een vast bedrag.
Bij de ondertekening van het contract verbindt de verdeler zich ertoe om je wagen aan het einde van het krediet terug te nemen.
Aan het einde van het contract heb je echter 3 mogelijkheden:
Bij een hernieuwing of teruggave van je Renault-voertuig zal een partner-expert de staat van het voertuig beoordelen. In geval van schade aan het voertuig of een overschrijding van het aantal kilometers worden mogelijk kosten aangerekend.
Deze documenten heb je nodig om een financiering af te sluiten:
Je Renault-verdeler kan eventueel nog andere documenten van je vragen.
Nee, het voorschot is niet verplicht.
Je hebt 3 mogelijkheden: 36, 42 of 48 maanden.
Je Renault-verkoper zal je de looptijd voorstellen die het best is afgestemd op je behoeften.
Je verdeler beschikt over een lijst met alle modellen die in aanmerking komen.
Je Renault-verdeler bezorgt je de nodige gegevens en een offerte op maat voor alle producten van Mobilize Financial Services.
Hiervoor kan je terecht bij je Renault-verdeler. Hij dient je aanvraag in bij Alpha Crédit, onze partner-kredietverstrekker. Zodra je dossier is goedgekeurd, ga je naar je verdeler om de financieringsovereenkomst te tekenen.
Wettelijk gezien start de betaling van de eerste maandaflossing op de dag van de levering van je voertuig.
Als je voertuig is geleverd, ontvang je van Mobilize Financial Services een welkomstbrief met alle nodige gegevens voor de betaling van je maandelijkse aflossingen.
Bij een 3-ways ballonfinanciering dienen herstellingen en onderhoud te worden uitgevoerd bij een erkende Renault-garage. Je hebt ook de mogelijkheid om een full onderhoudscontract af te sluiten voor een 100% gerust gemoed: zo betaal je maandelijks een vast bedrag voor het onderhoud van je Renault. Meer informatie over het onderhoudscontract vind je op: https://nl.renault.be/onderhoud/servicecontracten.html
Ja, elke financieringsovereenkomst kan eerder worden afgelost, mits een wederbeleggingsvergoeding.
Je kan het voertuig niet verkopen zolang het niet volledig is betaald.
Wil je het voertuig tijdens het contract verkopen, dan is er één oplossing: betaal het restbedrag aan Mobilize Financial Services.
Bedrijfsvoertuigen komen niet in aanmerking voor een 3-ways ballonfinanciering.
Deze financiering is alleen bedoeld voor particuliere klanten.
We rekenen de extra afgelegde kilometers aan bij de overname van het voertuig.
De kostprijs per extra kilometer wordt vermeld in de overeenkomst van de 3-ways ballonfinanciering.
Nee, je kan de 3-ways ballonfinanciering niet verlengen.
Als je het voertuig echter wil houden, kan je wel de laatste verhoogde aflossing financieren via een klassiek krediet bij Mobilize Financial Services. Zo blijf je elke maand een vast bedrag terugbetalen.
Je kan contact opnemen met onze financiële diensten op het nummer 078 15 27 10. Bovendien kan je ook altijd terecht bij de verdelers in ons netwerk.
Leningen aan 0% zijn uitzonderlijke acties van tijdelijke aard. Je vindt onze financieringsvoorwaarden in de rubriek Aanbiedingen & financiering.
Dat komt goed uit, want wij hebben nog antwoorden ...
Een standaardtrekhaak:
geschikt voor verschillende trekhaakkogels.
Een wegklapbare trekhaak:
deze trekhaak is niet zichtbaar als hij is weggeklapt. Hij klapt naar buiten als je aan de hendel trekt. Kan manueel of met de voet worden weggeklapt.
Een trekhaak met zwanenhals:
bij een gedemonteerde haak is de bevestiging onder de bumper verborgen. Specifiek gereedschap vereist.
Een afneembare trekhaak zonder gereedschap:
het kogelgewricht is heel gemakkelijk te verwijderen (met een eenvoudige draai aan het wieltje).
We bieden verschillende vloermatten aan om je wagen optimaal te beschermen:
Voor de bescherming van je kofferruimte zijn de EasyFlex koffermat, kofferbak en kofferbescherming het meest geschikt.
De wettelijk verplichte accessoires, zijn een reflecterend veiligheidsvest, een gevarendriehoek, een verbanddoos en een brandblusser. Bij gebrek aan deze accessoires kan je een boete krijgen die mogelijk oploopt tot ā¬ 375.
De magnetische smartphonehouder kan voor alle smartphones gebruikt worden.
Renault biedt dakkoffers aan met een inhoud van 380, 480 en 630 liter. Met een dakkoffer mag je maximaal 110 km per uur rijden.
ENERGY is de naam van Renault-motoren die steunen op de uitmuntende technologie die Renault binnen de F1 gebruikt, en toepast op standaardvoertuigen.
Voertuigen met een ENERGY-motor hebben een minimaal verbruik en een minimale CO2-uitstoot, zelfs tot 25% minder.
Deze motoren, die door de ingenieurs van F1-motoren zijn ontwikkeld, hebben een technologische inhoud die voor deze cilinderinhoud ongezien is: ze zijn gebaseerd op downsizing van de nieuwe generatie, zijn uitgerust met Stop&Start-technologie en recupereren energie tijdens het remmen.
Tijdens het vertragen schakelt het voertuig de alternator in om het motorkoppel te verhogen en de batterij op te laden. Het Stop&Start-systeem detecteert de exacte positie van de zuigers en injecteert de brandstof in de cilinder die het gunstigst is voor een onmiddellijke start van de motor. Deze 'gratis' energie die wordt opgeslagen dankzij het energierecuperatiesysteem, wordt gebruikt om de batterij op te laden en om opnieuw te starten.
Bij inschakeling van deze modus gaat er een Eco-lampje branden op de toerenteller. In de ECO-modus gaat het voertuig zuiniger rijden door het motorkoppel te verlagen, de respons van het gaspedaal te wijzigen en te anticiperen op het schakelen.
Je kan de ECO-modus uitschakelen door hard op de rem of het gaspedaal te drukken. Dankzij de ECO-modus kan je tot 10% brandstof besparen met een dieselmotor van de nieuwe generatie.
De Stop&Start-technologie waarmee de Energy-motoren zijn uitgerust, schakelt de motor automatisch uit als het voertuig stilstaat. Dit systeem is bijzonder efficiënt bij veelvuldig stoppen, bijvoorbeeld bij leveringen in de stad of wanneer je terecht komt in een file. Bovendien stoot het voertuig bij stilstand geen vervuilende stoffen uit, dus ook geen CO2!
We geven je een voorbeeld voor onze Master: het verbruik daalt met 0,4 liter per 100 km dankzij Stop&Start, goed voor een besparing van ā¬ 50 excl. btw op 10.000 km. De meerprijs van ā¬ 300 voor de Energy-motor is dus terugverdiend na 60.000 km, of zo'n 1,5 jaar.
De Groupe Renault neemt een aantal maatregelen om de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) van EURO 6b-dieselvoertuigen bij klanten te verminderen. De EURO 6b-dieselvoertuigen die na juli 2016 zijn gebouwd, nemen deze wijzigingen geleidelijk als standaard op.
Na oktober 2016 konden klanten die al een EURO 6b-dieselvoertuig hadden, deze wijzigingen aanvragen bij een verdeler van het netwerk. Zoek je dichtstbijzijnde verdeler of garage op onze speciale Renault-website.
De roetfilter (FAP) is op de uitlaatpijp gemonteerd en vangt de roetdeeltjes op die door de verbranding van diesel op. Deze filter wordt alleen bij dieselmodellen geïnstalleerd en draagt bij aan de bescherming van het milieu door 99% van de uitgestoten deeltjes tegen te houden en te elimineren.
Een essentiële stap voor de goede werking van de roetfilter is een periodieke reiniging. Dat kan aan de hand van een forse temperatuurstijging, die alleen mogelijk is bij een voldoende lange rijtijd en een constante snelheid.
Dit kan dus perfect op de weg of de autosnelweg. Als je echter vooral korte afstanden in de stad aflegt, kan dit leiden tot een vroegtijdige vervanging van de roetfilter (FAP).
Voor alle modellen geldt hetzelfde gestandaardiseerde meetprotocol, dat voor alle fabrikanten identiek is.
In Europa is dit de NEDC (New European Driving Cycle), die het rijden op verschillende soorten wegen simuleert, met regelmatig optrekken en schakelen op vaste tijden op een vlakke weg, zonder wind, met één bestuurder en een leeg voertuig.
De verschillende rijstijlen van de bestuurders, de werkelijke omstandigheden (terrein, wind, beladen voertuig, enz.) kunnen echter zorgen voor een groter verbruik, net als het gebruik van apparatuur waarvoor energie nodig is (airconditioning, koplampen, ontdooiing) of een gewijzigde luchtweerstand (open ramen, kofferbak of dakrails).
Renault zet zich bewust in voor het milieu en een duurzame ontwikkeling.
We spannen ons al bijna 20 jaar in om de ecologische impact van onze voertuigen te verminderen bij elke fase van hun levenscyclus. Hiermee houden we al rekening vanaf de ontwerpfase.
Voor meer informatie over Renault en het milieu klik je hier.
Renault is de eerste automobielgroep met modellen die minder dan 115 g CO2 per km uitstoten. Om onze leiderspositie te behouden, is het ons doel om in 2020 een uitstoot van minder dan 95 g te behalen. Daarom bieden we steeds milieuvriendelijkere voertuigen aan. Met het oog hierop volgt Renault een globale mechanische strategie voor deze voertuigen: we verbeteren onze thermische ECO2-motoren en ontwikkelen elektrische auto's. Elektrificatie is momenteel de enige technologische oplossing zonder uitstoot.
De uitdaging die wij vandaag, en al bijna 20 jaar, aangaan, is om de ecologische impact van onze voertuigen in elke fase van hun levenscyclus te verminderen. Aan het einde van de levenscyclus garandeert Renault dat 95% van het voertuiggewicht wordt gerecycleerd of gevaloriseerd. Zo kunnen materialen en onderdelen opnieuw binnen de auto-industrie gebruikt worden.
Renault ontwikkelt en versnelt het onderzoek naar alternatieve energiebronnen. Dit onderzoek, dat meestal in samenwerkingsverband wordt uitgevoerd in het kader van Europese programma's, is gericht op totale 'transparantie' van het voertuig binnen zijn omgeving, met "zero emissie" als ultieme doel.
Naast het gebruik van alternatieve brandstoffen (LPG, CNG) onderzoekt Renault ook de mogelijkheid van volledig elektrische en hybride voertuigen, maar ook van brandstofcellen, die de elektromotor het rijbereik geven dat nu nog vaak onvoldoende is.
Klik hier voor meer informatie.
Het huidige homologatieprotocol NEDC (New European Driving Cycle) wordt geleidelijk vervangen door de WLTP-procedure (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Dit is de wereldwijd geharmoniseerde standaard voor personenwagens en lichte bedrijfsvoertuigen.
Dit nieuwe protocol bestaat uit tests in werkelijke wegomstandigheden naast de tests op laboratoriumbanken. Het doel is om resultaten te bekomen die dichter bij de reële rij- en gebruiksomstandigheden van de gebruikers aansluiten.
Onze ingenieurs ontwikkelen de voertuigen voor een optimale efficiëntie en optimaal brandstofverbruik, met respect voor milieunormen. Als je deze tank installeert, die oorspronkelijk niet is voorzien, kan dit een impact hebben op de werking en de levensduur van de motor. De Groupe Renault is, net als alle leden van de European Automobile Manufacturers Association (ACEA), van mening dat de installatie van een E85-tank (ethanol) risico's inhoudt.
De technische aanpassingen die voor dit systeem vereist zijn, betekenen dus dat de fabrieksgarantie in geval van panne niet van toepassing is.
Op 29 september 1999 verwierf Renault 51% van het kapitaal van de Roemeense autoconstructeur Dacia voor een bedrag van 50 miljoen dollar.
Eind juni 2000 steeg dit aandeel tot meer dan 73%. Beide constructeurs haalden de banden nauw aan in de jaren 1960-1970: Dacia produceerde Renault 12-voertuigen onder licentie en Renaultinvesteerde in vijf jaar tijd bijna 220 miljoen dollar in Dacia om de bedrijfssite op het vlak van techniek en productiviteit naar een hoger niveau te tillen.
Doel: een modern voertuig van 5.000 euro ontwikkelen waarmee de Renault Groep marktsegmenten in opkomende landen kon veroveren.
In mei 2000 was Renault de eerste Westerse constructeur die zijn intrede maakte in de tweede grootste markt van Azië, namelijk Zuid-Korea, met de overname van Samsung Motors, dat tot dan een dochterbedrijf van conglomeraat Samsung was.
Renault heeft nu 70,1% van de aandelen van de joint venture die hiervoor werd opgericht tussen Renault, de Samsung Groep (19,9%) en de schuldeisers van Samsung Motors (10%).
Deze overname is gebaseerd op technische banden tussen Samsung en Nissan. De nieuwe onderneming gaat verder met de productie van het huidige voertuig, de SM5, afgeleid van een Nissan-voertuig. Daarna zal ze geleidelijk een reeks originele Renault- of Nissan-voertuigen introduceren die aan de Koreaanse markt zijn aangepast.
Doel: een heropleving van de fabriek in Pusan en van het commerciële netwerk. Renault had als ambitie tegen 2005 in eerste instantie 150.000 tot 200.000 voertuigen te verkopen, eerst in Korea en daarna via export naar andere landen.
De Renault-Nissan Alliance, opgericht in 1999, is een transnationale samenwerking tussen twee grote automobielconstructeurs.
In 2013 verkocht de Renault-Nissan Alliance 8,3 miljoen voertuigen in bijna 200 landen. Dat is gelijk aan meer dan 1 op de 10 verkochte voertuigen ter wereld.
Ons doel: tegen 2016 een totaal van 10 miljoen voertuigen verkopen.
De Renault-Nissan Alliance is de vierde grootste autoconstructeur ter wereld. De levensduur, het integratiemodel en de synergieën maken onze alliantie werkelijk uniek.
Afhankelijk van de inschrijvingsdatum van je voertuig zijn er twee manieren om deze 4-cijferige code te ontvangen:
Let wel: deze dienst wordt mogelijk aangerekend door ons Netwerk.
Mogelijk is er een vertraging tussen het genereren van een nieuw wachtwoord, wanneer je op "wachtwoord vergeten" klikt, en de activering ervan. We vragen je na de ontvangst van het nieuwe wachtwoord 24 uur te wachten voordat je het gebruikt.
My Renault is een klantenzone die je dagelijkse leven eenvoudiger maakt en je exclusieve voordelen biedt. Via My Renault heb je toegang tot verschillende diensten:
Vul gewoon het onlineformulier in en vermeld je naam, voornaam en e-mailadres. Kies een wachtwoord en ga akkoord met de algemene gebruiksvoorwaarden door het vakje aan te vinken.
Ga hier naar het formulier.
Je ontvangt een e-mailbericht met een link. Klik op de link om je My Renault-account te activeren (check ook zeker je spamfolder).
Telkens wanneer je bij je My Renault-klantenruimte aanmeldt, werkt ons systeem het huidige aantal kilometers van je voertuig automatisch bij, rekening houdend met verschillende criteria:
Je kan dit op elk moment aanpassen, maar enkel met een hoger aantal kilometers. Klik hiervoor op het pictogram van het potlood naast de waarde die je wilt aanpassen.
Meld je aan bij je My Renault-klantenzone.
Ja, dat kan zeker.
Klik op de inlogpagina op 'Wachtwoord vergeten?'. Voer je e-mailadres in en klik op 'nieuw wachtwoord instellen'.
Je ontvangt vervolgens een e-mailbericht om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Het nieuwe wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 tekens, waarvan1 kleine letter, 1 hoofdletter en 1 cijfer.
Je kan een Renault-voertuig toevoegen dat minder dan 20 jaar in België is ingeschreven.
Als je je account verwijdert, gaan alle gepersonaliseerde diensten van je account en je Renault verloren. Ben je zeker dat je je account wilt verwijderen?
Misschien vind je deze links nuttig: