De radiocode bestaat uit 4 cijfers voorafgegaan door C.A.R. en wordt vaak vermeld op de eerste pagina van je garantieboekje (of onderhoudsboekje) rechts van de C.A.R.-vermelding indien je voertuig in het verkeer werd gesteld voor 1 mei 2010. Voor voertuigen met een inverkeerstelling vanaf 1 mei 2010 staat deze code op je aankoopfactuur.
Als je geen van beide hebt, kun je naar een verdeler van ons netwerk gaan met je inschrijvingskaart. De verdeler helpt je dan verder. Let op, aangezien het om een dienst gaat, moet je hiervoor mogelijk betalen.
Indien de code of de radio gewijzigd is, zal de Renault-garage contact opnemen met de fabrikant van de radio.
Je vindt het aantal kilowatt terug op het Europese gelijkvormigheidsattest of op je inschrijvingskaart.
De onderhoudsintervallen variëren naargelang het model, de motor en het bouwjaar van je voertuig.
De eenvoudigste manier om deze informatie te verkrijgen is via My Renault. Als je hiervoor bent aangemeld, kun je alle informatie over je wagen raadplegen.
Als je nog geen account hebt, neem dan contact op met de klantendienst op 078 05 11 15 van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en geef de gegevens van je voertuig door.
ichtstbijzijnde Renault-verdeler contacteren.
Renault vanuit België: 0800 15 051
Renault vanuit het buitenland: 0032 2 370 64 60
Renault Assistance is 24/7 geldig in heel België en Europa.
De Renault Assistance-kaart wordt ongeveer twee maanden na de levering van je nieuwe voertuig verzonden.
Klik hier om een aanvraag in te dienen bij de klantendienst. Vermeld hierbij je contactgegevens en het chassisnummer van je wagen.
Je doet aangifte van het verlies of de diefstal bij de politie en dan vraag je een kopie aan bij een erkende Renault-garage.
De garage waar je je voertuig hebt besteld, wordt goed op de hoogte gehouden. Hiervoor kun je dus best rechtstreeks contact opnemen met je verkoper.
Om rechtstreeks op de hoogte gebracht te worden en alles te weten over onze nieuwtjes, diensten en aanbiedingen, meld je je aan op My Renault.
De leveringstermijn hangt af van het voertuig en de details van je bestelling. Je verdeler kan je de precieze leveringstermijn van je voertuig meedelen.
Je kunt je dichtstbijzijnde verdeler vinden in de rubriek Zoek een verdeler.
Je kunt contact opnemen met onze financiële dienst op 078 15 27 10. Je kunt ook bij ons hele netwerk terecht voor meer informatie over financieringen.
De financiering met 0% intrest is een uitzonderlijke en gerichte promotie. Je vindt onze financieringsvoorwaarden terug in de rubriek Financieringen en diensten.
De garantie van de fabrikant is, naargelang het model, 2 of 3 jaar geldig. De garantie van de fabrikant bestaat uit een bijstand van 24 uur op 24 in geval van panne, alsook de herstelling van je voertuig met inbegrip van onderdelen en werkuren.
De garanties van Renault gelden ook in het buitenland: als je wagen voor de eerste keer wordt ingeschreven in een van de landen in de onderstaande lijst, dan gelden de garanties van de plaats van de eerste inschrijving. Geografische dekking van Renault:
BELGIË - LUXEMBURG - EUROPEES FRANKRIJK EN FRANSE OVERZEESE GEBIEDEN – ALBANIË - ANDORRA - BOSNIË-HERZEGOVINA – BULGARIJE - CYPRUS - DENEMARKEN - DUITSLAND - ESTLAND - FINLAND – GRIEKENLAND - GROOT-BRITTANNIË - HONGARIJE - IERLAND - IJSLAND - ITALIË - KROATIË – KOSOVO - LETLAND - LIECHTENSTEIN - LITOUWEN - MACEDONIË - MALTA - MONACO - MONTENEGRO - NOORWEGEN - NEDERLAND - OOSTENRIJK - POLEN - PORTUGAL – TSJECHISCHE REPUBLIEK – ROEMENIË - SAN MARINO - SERVIË - SPANJE - SLOVENIË - SLOWAKIJE - ZWEDEN – ZWITSERLAND.
Als je wagen echter ingeschreven is buiten de hierboven vermelde geografische zone, dan ben je helaas niet gedekt door de Renault-garanties.
Als je met je voertuig buiten de geografische dekking van Renault gaat voor een toeristische verplaatsing, dan behoud je het voordeel van deze garanties behalve in risicolanden (lijst van 'Formeel afgeraden landen' en 'Afgeraden landen tenzij dwingende «reden'). Deze »lijst «kun je raadplegen op »de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
De herstellingsgarantie geldt voor alle Renault/Dacia-voertuigen en voor alle herstellingen die binnen het Renault-netwerk worden uitgevoerd. De garantie is één jaar geldig voor onderdelen en werkuren. Voor het onderhoud van je wagen raadpleegt je je onderhoudsboekje of ga je naar My Renault.
kunnen deze links je misschien helpen: