sportgamma
de R.S. en R.S. Line-modellen zijn uitgerust met speciale technologieën voor het circuit en worden beschouwd als de koplopers van het Renault-gamma.
honderdduizenden bestuurders vormen samen een gemeenschap die niet door grenzen wordt beperkt, en die de pure Renault Sport-passie uitdraagt op wegen over de hele wereld.
De R.S. Line-versie
De nieuwe R.S. Line biedt nog meer sportiviteit om te voldoen aan de verwachtingen van onze klanten die zich willen onderscheiden door een dynamisch design.
Het R.S.-gamma
Het R.S.-gamma biedt de beste prestaties en het grootste rijplezier zonder compromis, kortom de trots van Renault Sport.
Technologische uitmuntendheid
Als laboratorium voor nieuwe technische oplossingen is de autosport de motor van onze innovaties.
Toch zijn deze oplossingen niet exclusief ontwikkeld voor het circuit. We integreren ze namelijk ook in onze seriewagens. Zo kunt u genieten van nog betere prestaties, betrouwbaarheid en rijplezier.
4CONTROL
4 meesturende wielen voor meer precisie. Deze innovatie laat de achterwielen meesturen met behulp van een elektrisch systeem.
De ingenieurs van Renault Sport combineren sportiviteit, dynamiek en precisie in bochten voor een ongeëvenaard rijplezier.
R.S. Monitor
In enkele jaren tijd is de besturing van de wagen enorm verbeterd dankzij de ontwikkeling van systemen voor gegevensverzameling. Dankzij de R.S. Monitor zijn deze technologieën voortaan ook binnen handbereik van het grote publiek!
R.S. Monitor is beschikbaar via R-LINK en geeft de gegevens afkomstig van de voertuigsensoren weer (druk, temperatuur, motortoerental, stuurhoek …) in de vorm van digitale meters of grafieken.
Launch Control
Droomt u van een optimale start? Dan is de Launch Control echt iets voor u. Dit elektronische rijhulpsysteem is speciaal ontworpen voor deze toepassing: terwijl de wielen zich vastgrijpen aan het wegdek zonder te slippen, wordt het motorkoppel voortdurend aangepast voor een maximale grip.
R.S. Vision
De R.S.-prestaties gaan een stap verder dankzij dit systeem met vier high performance verlichtingsfuncties in één blok:
“Ball bearing” turbotechnologie
De turbotechnologie waarvan Renault de pionier was, werd in 1977 in de Formule 1 geïntroduceerd. Vandaag de dag is deze technologie terug te vinden in de meeste modellen van de R.S.- en G.T.-gamma's.
In 2018 kreeg de MEGANE R.S. een nieuwe "ball bearing” turbo die rechtstreeks uit de moderne F1 afkomstig was. De turbogenerator – die aan bijna 200.000 tr/min draait – is voortaan op keramische kogellagers gemonteerd.
Renault Sport, dat is ook ...
Renault Sport
Bedwing elk bocht
Een rijke geschiedenis
120 jaar sportieve uitdagingen
Renault Sport Series
Passie voor de autosport