Renault ECO-G technologie

Renault en LPG

Bi-Fuel modellen (benzine en LPG) zijn praktisch, voordelig en milieuvriendelijker dan modellen met een gewone benzinemotor.

 

Auto's die rijden op twee brandstoffen zijn nu beschikbaar als ECO-G technologie ontwikkeld door Renault.

3 weetjes over ECO-G

aankoop
Je bespaart door slechts de helft, of zelfs helemaal geen registratiekosten te betalen*, lagere boetetoeslag**.
dagelijks gebruik
Je betaalt ongeveer de helft van de literprijs van benzine en bespaart daarmee nog meer. Dankzij de lagere uitstoot van fijne deeltjes is deze oplossing veel milieuvriendelijker.
onderweg
Met 2 tanks neemt je rijbereik toe tot 1.300 kilometer***. Daarnaast kun je dankzij de Crit’Air 1-sticker overal rijden.

*verschilt per land. Kosten voor de uitgifte van de registratie blijven betaalbaar.

** (To be localised by country)

***afhankelijk van de versie en opties

Hoe werkt de oplossing met zowel benzine als LPG?

LPG-tanks automatisch en handmatig bedienen

ECO-G modellen hebben twee tanks (één voor benzine en één voor LPG). Deze worden om en om gebruikt. Doorgaans switcht de auto automatisch tussen de tanks, maar je kunt dat ook zelf doen.

automatisch

In deze modus gebruikt de auto standaard de benzinetank om te starten en schakelt hij daarna vanzelf tussen de twee tanks. De voorkeur wordt altijd gegeven aan de volste tank.

handmatig

In deze modus bepaal jij welke tank je wilt gebruiken en wanneer je wilt overschakelen op de andere. Jouw keuze wordt opgeslagen als de standaardinstelling, totdat je deze wijzigt. 

Onderdelen van de LPG-motor

ECO-G motor - onderdelen van de LPG-motor
    • LPG-tank

      In alle Renault ECO-G modellen bevindt deze zich op de plek van het reservewiel.

    • drukveiligheidsklep

      Garandeert de veiligheid van de auto in het geval dat de druk te hoog wordt.

    • LPG-schakelaar/-meter

      Geeft aan hoe vol de tank is en biedt de mogelijkheid te wisselen tussen de LPG- en de benzinetank.

    • Vulrand LPG-brandstof

      Voorziet de motor van brandstof uit de LPG-tank.

    • drukregelaar

      Reguleert de gasdruk om vloeistof om te zetten in gas.

Jouw vragen over hoe LPG werkt

LPG voor dagelijks gebruik

Hoewel de ECO-G modellen van Renault een extra tank hebben voor LPG, is hun interieur daardoor niet kleiner en kosten ze ongeveer hetzelfde als gewone benzineauto's. Wat dat betreft is er dus weinig verschil. 

LPG-motor - voordelen van auto's op LPG

de voordelen van een auto op LPG

Dankzij de twee tanks is het rijbereik van een ECO-G model groter dan dat van een benzineauto.

Je hoeft ze niet zo vaak te vullen en dat kost bovendien vaak minder, omdat LPG 50% goedkoper is dan benzine en diesel.

Wat betreft schadelijke stoffen stoot een ECO-G-auto tot maar liefst 11% minder CO2 uit en 10 keer minder NOx** dan een dieselauto.

LPG-motor - aankoop en gebruik

aankoop en gebruik

Ondanks dat ECO-G modellen twee brandstoftanks hebben, zijn ze niet duurder.

Ze zijn zuiniger, omdat LPG goedkoper is per liter. Ze zijn ook beter voor het milieu en hebben een groter rijbereik.

*gemiddelde prijs

**de uitstoot van stikstofoxiden met fossiele brandstoffen

de LPG-reeks

Beschikbaar in:
full hybrid
CLIO
vanaf € 16.850 *
* catalogusprijs BTWi

energie verandert, liefde blijft

Beschikbaar in:
full hybrid
CAPTUR
vanaf € 21.350 *
* catalogusprijs BTWi

ontdek ook