De actieradiuscijfers die door deze simulator worden weergegeven, zijn gebaseerd op gemiddelde versies en gebruik van de auto en kunnen variëren afhankelijk van het uitrustingsniveau.
De simulator houdt rekening met de gemiddelde snelheid (in plaats van constante snelheid), dit betekent dat de voertuigsnelheid verschillende vertragings- en acceleratiesequenties omvat die verband houden met het bijbehorende snelheidsbereik: de gemiddelde snelheid op de snelweg is ingesteld op 110 / 120 km/u en van 20 tot 30 km/u (ipv 50) in stedelijke omgeving.
De compatibiliteit met sommige laadinfrastructuren (zoals DC-snelladers die een versnelde laadtijd mogelijk maken) is afhankelijk van het uitrustingsniveau van jouw auto. Ga naar de autoconfigurator om de opladerfuncties te selecteren die bij uw gebruik passen. Deze oplaadtijden zijn gemeten onder optimale temperatuuromstandigheden (>20°c)
*WLTP: "Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure".
Dit nieuwe protocol, dat wereldwijd van aard is, moet de emissies en het verbruik van thermische voertuigen bepalen, maar ook het bereik van elektrische voertuigen, terwijl het dichter bij de dagelijkse gebruiksomstandigheden ligt. Autonomiegegevens worden uitgedrukt in gemengde cyclus (alle wegtypen) en stadscyclus (voornamelijk bij lage snelheid). Ga voor meer informatie naar https://nl.renault.be/wltp.html
De batterijcapaciteit van Megane E-tech electric en de autonomie die in de berekeningen wordt gebruikt, worden automatisch hersteld uit de autonomiesimulator.
Klik op het 1e tabblad om opnieuw toegang te krijgen tot deze parameters. Elektriciteits- en brandstofkosten of op basis van de gemiddelde aanbiedingen van onze partners en interne afdelingen.
De prijs van het elektrisch opladen wordt berekend op basis van de batterijcapaciteit, de verhouding tussen de berekende autonomie en de jaarkilometrage en de prijs van elektriciteit.
De berekening houdt rekening met ongeveer 10% energieverlies tussen het voertuig en de laadinfrastructuur.
De prijs van een volle tank benzine voor dezelfde actieradius is gebaseerd op het jaarkilometrage, het standaard of gepersonaliseerde gemengde verbruik, evenals de gemiddelde prijs waargenomen of gepersonaliseerd.
Deze prijzen per energie- en laadinfrastructuur zijn indicatief en kunnen vrij worden gewijzigd volgens de openbare prijzen die bij u in de buurt of op jouw elektriciteitsleveringscontract worden waargenomen.
De actieradius is allereerst afhankelijk van de capaciteit van je batterij in kWh. Hoe groter de capaciteit, hoe groter je actieradius. Bovendien kunnen een aantal van de opties op je auto een geringe impact hebben op je actieradius (bijvoorbeeld de bandmaat).
De werkelijke actieradius is afhankelijk van meerdere parameters: de buitentemperatuur, het wegprofiel, je manier van rijden en de aerodynamica van je auto (dakkoffer, fietsendrager, belasting of het aantal passagiers dat je vervoert, enz.). Je kunt de simulator gebruiken om de geschatte actieradius te bekijken, op basis van een aantal rijomstandigheden. De weergegeven actieradius komt overeen met een standaard configuratie en gebruik van de auto, en kan met name variëren afhankelijk van het uitrustingsniveau.
Selectie van de gemiddelde snelheid (in plaats van een constante snelheid) omvat een aantal versnellings- en vertragingsfases volgens de bijbehorende snelheid; daarom is de gemiddelde snelheid 110 km/h of 120 km/h (en niet 130 km/h) op de snelweg of 20 tot 30 km/h (en niet 50 km/h) in de stad.
De vermelde laadtijden zijn gebaseerd op optimale omstandigheden voor de auto en het laadpunt. Deze indicaties kunnen dan ook variëren op basis van de weersomstandigheden en de temperatuur van de batterij tijdens het laden. Een 'koude' batterij presteert minder goed tijdens het laden. Het inschakelen of de aanwezigheid van bepaalde functies, afhankelijk van de uitvoering, heeft ook rechtstreeks invloed op de laadprestaties van je auto (bijvoorbeeld: door het plannen van een elektrisch traject op Google Maps wordt voorverwarming van de batterij tijdens het rijden ingeschakeld om het laden te optimaliseren.
De compatibiliteit met bepaalde laadinfrastructuren of voedingstypes (snelladers, bijvoorbeeld, die voor zeer korte laadtijden zorgen) is afhankelijk van het uitrustingsniveau van het auto. Gebruik de configurator om het meest geschikte laadvermogen voor jouw gebruik te selecteren.
De vermelde actieradius met laadtijden is gebaseerd op het WLTP-protocol*.
*certificeringsprocedure in gecombineerde cyclus (Worldwide Light Test Procedure).
De batterijcapaciteit van de Scenic E-Tech electric en de in de berekeningen gebruikte actieradius worden automatisch opgehaald uit de actieradius-simulator. Klik op het eerste tabblad om terug te gaan naar deze parameters.
Geconstateerde gemiddelde nationale laad- en brandstofprijzen, of op basis van het standaard aanbod van onze partners en de interne afdelingen van Mobilize Power Solutions. De prijs van elektrisch opladen wordt berekend op basis van de batterijcapaciteit, de ratio tussen de berekende actieradius en het jaarkilometrage, en de prijs van elektriciteit in september 2023. In de berekening wordt rekening gehouden met ongeveer 10% energieverlies tussen de auto en de oplaadinfrastructuur.
Der prijs van een volle tank brandstof voor dezelfde actieradius is gebaseerd op het jaarkilometrage, het standaard of aangepaste gecombineerde verbruik en de gemiddelde geconstateerde of aangepaste prijs.
Deze prijzen voor energie- en laadinfrastructuren worden ter indicatie verstrekt en kunnen vrij worden aangepast aan de bij jou in de buurt of op het contract van je elektriciteitsleverancier gehanteerde openbare prijzen.
bronnen: https://energy.ec.europa.eu/data-and-analysis/weekly-oil-bulletin_en en https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/nrg_pc_204